آرشیو کامل نشریه دنیای بازی به شکل رایگان در دسترس قرار گرفت

به گزارش راوه بلاگ، تیم نشریه دنیای بازی تصمیم گرفته اند تا به عنوان عیدی امسال مجموعه کامل این نشریه را به شکل عمومی و رایگان منتشر کنند. حالا از طریق وب سایت دنیای بازی می توان به آرشیو عظیمی از اولین نشریه مرتبط با بازی های ویدیویی در ایران دست پیدا و مطالب آن را مطالعه کرد.

آرشیو کامل نشریه دنیای بازی به شکل رایگان در دسترس قرار گرفت

در دورانی که هنر بازی های ویدیویی در کشورمان هنوز پدیده ای جدید و غریب بود و همگی آن را به چشم تفریحی ساده و وقت تلف کن می دیدند، نشریه دنیای بازی پا به عرصه وجود گذاشت تا به عنوان رسانه ای آگاهی بخش، دید بهتری از بازی های ویدیویی برای مردم ایجاد کند. به این ترتیب دنیای بازی به یکی از اولین و مهم ترین قدم های جا افتادن بازی های ویدیویی در مملکت مان تبدیل شد. اگر حالا می بینیم کشورمان با ساخت آثاری مانند فرزندان مورتا در عرصه دنیای بازی های ویدیویی حرفی برای گفتن دارد باید به یاد داشته باشیم که نشریه دنیای بازی یکی از اولین سنگ بناهای این موضوع بوده.

نشریه دنیای بازی به لطف بروبچه های بااستعداد خود نه تنها بازی های ویدیویی را در کشورمان به چیزی بزرگ تر از تصورات قبلی تبدیل کرد، بلکه خاطرات بسکمک برای گیمر های مملکت به ارمغان آورد. این نشریه، مرکزی بود برای عاشقان بازی هایی ویدیویی که باعث می شد هر دو هفته یک بار امکان اتصال به افراد فعال و پویای این هنر فراهم شود. خواندن پرونده های مفصل و مقاله های این نشریه اتفاقاتی بسیار جذاب برای مخاطبان این نشریه به حساب می آمد. تیم این نشریه در کنار کار اصلی خود پروژه های جانبی مانند تبدیل کردن داستان بازی های ویدیویی به رمان را نیز در کارنامه خود دارند، که برای بسکمک از گیمر ها روش جدیدی برای تجربه داستان بازی های ویدیویی محسوب می شد.

متاسفانه شعله های پرفروغ تا ابد روشن نمی مانند و این نشریه هم از این قاعده مستثنا نبود. به دلایلی که وارد جزییات آن نمی شویم، چاپ و انتشار نشریه دنیای بازی در سال 1393 متوقف شد. این موضوع برای طرفداران این نشریه بسیار ناراحت کننده بود. کار نشریه ای که حدود 170 شماره از آن منتشر و از قدمی کوچک اما مهم تبدیل به منشا پیشرفت بازی های ویدیویی در ایران شده بود، بعد از حدود یک دهه به خاتمه رسید.

البته با اتمام انتشار نشریه دنیای بازی، تاثیرات آن روی هنر بازی های ویدیویی در ایران به خاتمه نرسید. بعد از اتمام کار خود نشریه، هر کدام از اعضای تیم تحریریه این نشریه از سرچشمه خود جدا شدند و به شکل های گوناگون، از ساخت بازی گرفته تا کار در رسانه های مرتبط، دنیای بازی های ویدیویی را در کشورمان گسترش دادند.

با وجود این که چندین سال از اتمام کار نشریه دنیای بازی می گذرد اما صاحب امتیاز این نشریه، یعنی بابک نمازیان با انتشار عمومی آرشیو کامل این نشریه دنیای بازی روی وب سایت دنیای بازی موافقت کرده. حالا می توان به صورت رایگان شماره های مختلف این نشریه را مطالعه کرد.

در مورد تمام آثار دنیا مقوله حفظ و نگهداری بسیار مهم است. اصولا کار موزه ها نگهداری از آثار تمدن های مختلف است تا تاریخ گذشتگان به آیندگان برسد. در دنیای اینترنت هم آرشیو های مختلفی وجود دارند که این کار را انجام می دهند تا از گم شدن بسکمک از مخلوقات بشر در تاریخ جلوگیری کنند. نبود امکان دسترسی به چنین آثاری می تواند باعث فراموشی آن ها شود که این موضوع برای پدیده های مهمی مانند نشریه دنیای بازی بسیار دردناک است. خوشبختانه قرار نیست چنین مسئله ای رخ دهد و حالا می توانیم با خیال راحت، حفظ شدن نشریه دنیای بازی را ببینیم.

این که علاقه مندان بازی های ویدیویی بتوانند به اولین نشریه بازی های ویدیویی دست پیدا کنند بسیار مهم است و می تواند به آن ها در درک این هنر کمک بسکمک کند. حقیقتا خواندن مطالب نشریه دنیای بازی علاوه بر این که حتی همین حالا می تواند در مورد بازی های ویدیویی چیزهای جدیدی یاد بدهد، مانند ماشین زمان عمل می کند و می تواند ما را به سال ها پیش ببرد تا بتوانیم جایگاه بازی های ویدیویی را در کشورمان بهتر درک کنیم.

در نتیجه پیشنهاد می کنیم همین حالا دست به کار شوید و نگاهی به شماره های مختلف نشریه دنیای بازی بیاندازید. این موضوع برای خواننده های قدیمی این نشریه می تواند بسیار خاطره انگیز باشد و به طور کلی، دنیایی قدیمی از بازی های ویدیویی را به ما نشان می دهد. البته این آرشیو صد درصد کامل نیست و برخی از شماره های نشریه دنیای بازی در آن پیدا نمی شوند. امیدواریم تیم دنیای بازی بتوانند این شماره ها را نیز اضافه کنند تا ارزش این آرشیو به حداکثر میزان ممکن برسد.

  • لینک آرشیو نشریه دنیای بازی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2205

به "آرشیو کامل نشریه دنیای بازی به شکل رایگان در دسترس قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرشیو کامل نشریه دنیای بازی به شکل رایگان در دسترس قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید