آلمانی ها چگونه کرونا را کنترل می نمایند؟

به گزارش راوه بلاگ، با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و درگیر شدن کشورهای مختلف با این بیماری، گویی مردم یک باره از یک جهان وارد جهانی دیگری شدند که برایشان تازگی داشت و البته تعجب آور و ترسناک بود.

آلمانی ها چگونه کرونا را کنترل می نمایند؟

تقریبا یک سال است که این مهمان ناخوانده و شوم به زندگی روزمره ما راه پیدا نموده و در تمام لحظات چشم از ما برنمی دارد و همیشه در کمین است.

از همین رو بد نیست که در یک نگاه تطبیقی با شیوه برخورد مردم کشورهای دیگر در برابر این ویروس آشنا شویم و بدانیم که آنها چگونه روزهای کرونایی را سپری می نمایند.

ابراهیم، شهروند ساکن هامبورگ در آلمان، در گفت و گو با ایسنا مطرح کرد: در ایالت هامبورگ محدودیت های کرونایی تقریبا از اسفند ماه سال گذشته شروع شد و می توان گفت بیشتر مردم محدودیت های اعمال شده توسط دولت را رعایت می نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر محدودیت ها توسط مردم جدی گرفته می گردد اضافه نمود: مردم هامبورگ در مکان های عمومی و مسقف ملزم به ماسک زدن هستند و می توان گفت که حدودا 95 درصد مردم این موضوع را رعایت می نمایند و به آن پایبند هستند و در صورت تخلف باید جریمه نقدی بپردازند.

ابراهیم درخصوص میزان رسیدگی بیمارستان ها به بیماران کرونایی شرح داد: رسیدگی ها واقعا خوب است و بیشتر بیماران وقتی به بیمارستان مراجعه می نمایند با بهبودی به منزل بازمی گردند، زمانی هم که بیمار در قرنطینه خانگی باشد مرتب تماس می گیرند و احوال او را پیگیری می نمایند.

وی ادامه داد: هنگامی که در قرنطینه خانگی بودم بخاطر اینکه من انگلیسی صحبت می کردم نگران شدند که شاید منظور آنها را به خوبی برای دستورات پزشکی متوجه نشده باشم به همین دلیل با یک پزشک ایرانی من را مرتبط کردند. در کل می توان گفت به خوبی شرایط را کنترل نموده اند و مردم با دولت هماهنگ هستند.

این شهروند ایرانی ساکن آلمان اظهار کرد: مدارس در هامبورگ دایر هستند و دانش آموزان موظف به حضور در کلاس درس می باشند. در راستای حفظ سلامتی دانش آموزان در هر کلاس سیستم تهویه هوا نصب شده و همه آنها باید در کلاس ماسک داشته باشند، همچنین اگر دانش آموزی مبتلا یا مشکوک به کرونا باشند تمامی دانش آموزان همکلاسی او بایستی قرنطینه شوند.

وی اضافه نمود: در تست های کرونا نیز می توان گفت تقریبا به راحتی گرفته می گردد و هرکسی درخواست تست داشته باشد برایش انجام می دهند، درخصوص داروهای کرونا هم اطلاع دقیقی ندارم که چگونه در دسترس مردم قرار می گیرد اما تا آنجا که اعلام شده می دانم توزیع داروهای کرونا ابتدا برای قشر معلمین انجام می گردد.

ابراهیم مطرح کرد: اغلب کافه ها و رستوران ها در هامبورگ بسته هستند و فقط بعضی از دکه های اغذیه فروشی تعطیل باز می باشند.

وی در انتها گفت: البته گفتنی است که این شرایط برای ایالت هامبورگ است و شاید در ایالت های دیگر آلمان شرایط درخصوص محدودیت های کرونایی متفاوت باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1745

به "آلمانی ها چگونه کرونا را کنترل می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمانی ها چگونه کرونا را کنترل می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید