آیا PlayStation 5 بازی های قدیمی را اجرا خواهد کرد؟

به گزارش راوه بلاگ، اگر چه برای بسیاری از ما و گیمرها اجرای بازی های PS1 ، PS2 ، PS3 و حتی PS4 بر روی کنسول PS5 اهمیت چندانی ندارد، اما برای بسیاری یک مؤلفه بسیار برجسته در انتخاب کنسول نسل نهم است. اینک سخنگوی سونی در این زمینه اطلاعاتی را ارائه کرده است. آیا می توان بازی های نسل های پیشین را بر روی پلی استیشن 5 اجرا کرده و از آنها لذت برد؟

آیا PlayStation 5 بازی های قدیمی را اجرا خواهد کرد؟

در ابتدا این سؤال مطرح می شود که آیا انتظارات ما از یک PlayStation 5 زیاد نیست؟ یک کنسول با سخت افزارهای مدرن، درایو اس اس دی، خنک کننده توانمند، امکان اجرای بازی های 4K، ویژگی های جذاب از جمله بازخورد لمسی و البته قیمت پایین! تمام این موارد به همراه سازگاری کامل با تمامی کنسول های تولید شده از این کمپانی، انتظاراتی عجیب و زیاد هستند. این در حالی است که گیمرها چشم امید به ارائه یک کنسول زیر 600 دلار بسته اند.

پس شاید بهتر باشد که تا با در نظر دریافت واقعیت و قیمت، توقعات خود از PS5 و حتی XBX را تا حدودی کاهش دهیم. کمپانی سونی تا کنون در چند نوبت تلویحاً به این نکته اشاره کرده است که بازی های پلی استیشن 4 بر روی کنسول پلی استیشن 5 نیز اجرا خواهند شد. سخنگوی سونی، به تازگی و طی مصاحبه با یک رسانه ژاپنی موسوم به GameSpark اطلاعاتی را در این زمینه ارائه کرده است.

به گفته سخنگوی سونی، این شرکت تمرکز اصلی خود را در ویژگی Backwards Compatibility، به سازگاری بازی های PS4 با PS5 قرار داده است. کنسول PS4 هیچ یک از بازی های PS5 را اجرا نخواهد کرد؛ با این وجود سونی و توسعه دهندگان بازی، تا کنون نزدیک به 4000 بازی منتشر شده برای PS4 را با موفقیت بر روی PS5 آزمایش کرده اند. صحبت های مبهم سخنگوی سونی در زمینه سازگاری PS5 با بازی های PS1، PS2 و PS3، حدس های متعددی را به وجود آورده است.

به گفته این سخنگو، در شرایط کنونی، سونی برنامه ای به منظور امکان اجرای بازی های PS1، PS2 و PS3 بر روی کنسول PlayStation 5 ندارد. اگر چه این به معنی حذف کامل کنسول های قدیمی از Backwards Compatibility نیست، اما می تواند یک پاسخ قاطع برای گیمرهایی باشد که به دنبال سازگاری بازی های قدیمی با PS5 هستند.

منبع : شهر سخت افزار

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: آی تابناک
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1113

به "آیا PlayStation 5 بازی های قدیمی را اجرا خواهد کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا PlayStation 5 بازی های قدیمی را اجرا خواهد کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید