اهدای 385 واحد خون توسط همدانی ها در روزهای تاسوعا و عاشورا

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران/همدان مدیرکل انتقال خون استان همدان از دریافت 385 واحد خون در مرکز انتقال خون استان در روزهای تاسوعا و عاشورا خبرداد.

اهدای 385 واحد خون توسط همدانی ها در روزهای تاسوعا و عاشورا

دکتر افشین محمدی در گفت و گو با خبرنگاران، بیان نمود: در این دو روز آمار نسبتا قابل قبولی داشتیم و این تعداد دو برابر آمار روزهای دیگر ما بوده است اما هدف ما این بود که سعی کنیم دریافت خون از افرادی که نذر خون دارند از شروع ماه محرم تا اربعین در سایر روزها به جز تاسوعا و عاشورا انجام گردد.

محمدی ادامه داد: به جهت ازدحام افراد در این دو روز افرادی را مسئول این نموده بودیم تا مراقب رعایت فاصله های اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مراجعه کننده ها باشند همچنین تخت ها با فاصله از هم هستند، مرتب فضای سازمان را ضدعفونی می کنیم، تب سنجی برای مراجعه کنندگان انجام می گردد و ماسک نیز در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهیم.

وی با بیان این که فضای اداره کل انتقال خون استان از سالم ترین مکان ها است، شرح داد: دستورالعمل های بهداشتی مرتب در این مکان اجرا می گردد و افرادی که برای اهدای خون می آیند خود را سالم می دانند و قطعا علائمی از بیماری را نداشتند که برای اهدای خون آمده اند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان در رابطه با شرایط اهدای خون همدانی ها تبیین کرد: ما جزء استان هایی هستیم که علاوه بر احتیاج استان تکلیف شده به شبکه خون رسانی هم یاری کنیم.پتانسیل استان همدان سال ها است دسترسی به یک شاخصی پیدا نموده و اعداد و ارقام به صورتی است که به عنوان استان مشخص تهران انتخاب شده است.

محمدی ادامه داد: میانگین اهدای سالانه خون ما طی چند سال گذشته 35هزار واحد بود اما سال جاری اعداد و ارقام نشان می دهد به علت شیوع کرونا اهدای خون افت خفیفی داشته اما چشمگیر نبوده و جای هیچ نگرانی نیست و ما از ابتدای سال تا الان ضمن تامین احتیاج استان، 1750 واحد خون به استان تهران و هرمزگان ارسال کردیم.

وی اضافه کرد: به طور قطعی آمار اهدای خون در استان بالا می رود و پیش بینی ما این است تا انتها سال این آمار سه برابر گردد.

محمدی در رابطه با شرایط دریافت پلاسما در استان بیان نمود: آمار پلاسما در استان بسیار خوب است و بنده از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این سینا و بیمارستان ها تشکر می کنم که فرهنگسازی لازم را به خوبی انجام دادند تا خیلی از افراد به صورت داوطلبانه اهدای پلاسما داشته باشند.

وی با اعلام اینکه تا به امروز 198 مورد دریافت پلاسما داشتیم که 145 واحد آن در بیمارستان ها توزیع شده، شرح داد: به طور میانگین روزانه چهار مورد دریافت پلاسما داریم و از نظر ذخایر پلاسما بهبودیافتگان کروناویروس نیز در شرایط خوبی به سر می بریم و رتبه دوازدهم را در سطح کشور داریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1413

به "اهدای 385 واحد خون توسط همدانی ها در روزهای تاسوعا و عاشورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 385 واحد خون توسط همدانی ها در روزهای تاسوعا و عاشورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید