اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای ام جی GLS 63

به گزارش راوه بلاگ، ای ام جی به برندی نسبتاً مستقل و کارکشته تبدیل شده و طیف گسترده ای از محصولات همچون کوپه ها، سدان ها، کراس اوورها و حتی استیشن ها را تولید می کند.

اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای ام جی GLS 63

به گزارش خبرنگار ، زمانی بود که بازوی پرفورمنس مرسدس یعنی ای ام جی تنها روی محصولات معدودی کار می کرد، اما حالا و در سال 2020 شاهد اوضاع کاملاً متفاوتی هستیم. ای ام جی به برندی نسبتاً مستقل و کارکشته تبدیل شده و طیف گسترده ای از محصولات همچون کوپه ها، سدان ها، کراس اوور ها و حتی استیشن ها را تولید می کند.

موشک زمینی AMG GT، CLA 45 شیک و روان، S63 پرچم دار و حتی نسخه های هیبریدی ملایم E کلاس و شاسی بلند GLE کلاس تنها بخشی از محصولات تولیدی توسط این شرکت هستند؛ و بالاخره نوبت به مرسدس-ای ام جی GLS 63 بازطراحی شده می رسد که در سطح کاملاً متمایزی قرار می گیرد.

اما واقعاً چنین چیزی بی معنی است. شما یک شاسی بلند سنگین وزن 132 هزار دلاری که قدرت 603 اسبی داشته و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن تنها در 4.1 ثانیه ثبت می شود را به خاطر دلایلی منطقی نخواهید خرید و تنها دلیل خرید آن توانایی مالی بالا خواهد بود! و البته دلیل دیگر هم فوق العاده بودن این خودروست. البته منظور ما از فوق العاده معنی محاوره ای آن نیست بلکه معنی کلاسیکش مدنظر ماست. AMG GLS 63 راننده را به تحسین وا می دارد.

البته در تولید این خودرو روش آشنای زیادی بکار گرفته نشده است. بیشتر مدل های قدیمی از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری افسانه ای استفاده می کردند، اما مدل های پرچم دار امروزی از نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو استفاده می کنند. بله این خودرو ها بجای پسوند 63 باید با عدد 40 عرضه شوند، اما از آنجایی که عملکرد این پیشرانه بسیار خوب است بنابراین AMG همچنان عدد 63 را بکار می برد.

این پیشرانه قدرت 603 اسب بخاری و گشتاور 845 نیوتون متری در GLS تولید می کند. به این ترتیب پیشرانه موردبحث 100 اسب بخار قدرت و 145 نیوتون متر گشتاور بیشتری نسبت به مدل های C 63 S و GLC 63 S تولید می کند که دلیل آن استفاده از تکنولوژی EQ بوست می باشد. علاوه بر ارائه قدرت 21 اسبی و گشتاور 250 نیوتون متری، سیستم EQ بوست قدرت موردنیاز سیستم الکتریکی 48 ولتی را نیز تأمین می کند. این سیستم پشتیبانی از کنترل سواری فعال AMG و مهم تر از آن کمپرسور برقی برای گردش سریع تر توربو ها و کاهش تأخیر آن ها را انجام می دهد. GLS 63 و برادر کوچک تر آن یعنی GLE 63 اولین محصولات 8 سیلندر این خودروساز هستند که از تکنولوژی EQ بوست استفاده می کنند.

پیشرانه یاد شده با همراهی تکنولوژی EQ بوست قوی تر از همیشه حس شده و همان موج گشتاور و قدرت تولیدی همیشگی را نشان می دهد. این پیشرانه کاملاً آماده به کار بوده و قدرت خود را فورا ارائه می کند. در واقع عملکرد پیشرانه به گونه ای است که راننده حس می کند می تواند قوانین فیزیک را بشکند. خودرو هایی با چنین جثه، پهنا و وزنی نباید بتوانند شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت حدود 4 ثانیه ای را ثبت کنند، اما خب مرسدس از این قضیه مستثناست.

یکی از مدیران مرسدس می گوید رانندگان GLS 63 دیگر برای رسیدن به تمرین فوتبال خود دیر نخواهند کرد.

البته که این گونه هم هست، زیرا GLS نیروی خود را با صدایی پرطنین به کف زمین می رساند. در جایی که پیشرانه های 6 سیلندر مرسدس آواز می خوانند، این پیشرانه فریاد می زند. کافی است سیستم اگزوز دو حالته را در تنظیمات پر صداتر بگذارید تا GLS 63 اعلام حضور خود را پیش از پدیدار شدن نمایش دهد.

GLS 63 به همان اندازه که در خط مستقیم تواناست در سر پیچ ها نیز عملکرد خوبی را نشان می دهد. AMG سیستم تعلیق بادی و کنترل سواری فعال را بهبود بخشیده و این خودرو می توان وزن بالای خود را پنهان کند. نتیجه اینکه شاسی بلند سه ردیفه مرسدس از نظر هندلینگی در سطح بالایی قرار گرفته است.

البته این سیستم تعلیق برای ما آشناست و آن را در GLE 53 کوپه نیز دیده ایم.

این مرسدس 2585 کیلوگرمی با ورود به پیچ های تند رفتار پایدار و مطمئنی را نشان داده و تخت باقی می ماند. GLS 63 در حمله به پیچ ها نیز خونسرد باقی مانده و راننده را تشویق به رانندگی سریع تر می کند؛ اما مهندسان AMG فقط به تکان های بدنه توجه نکرده اند. شما واقعاً می توانید روی ترمز های گیرای خودرو حساب باز کرده و اصلاً نگران نباشید.

بزرگ ترین نگرانی ما درباره این خودرو ترکیب سرعت و چابکی در خودرویی با چنین وزنی است. پس از نشستن یک ساعته پشت فرمان ما دیدیم که خودرو را سریع تر از بار قبلی در جاده های پر پیچ و خم می رانیم. اعتمادبه نفس ما همچنان رو به افزایش بود که آغاز بیش فرمانی در GLS را حس کردیم. البته شرایط بد یا خطرناکی وجود نداشت و خودرو کاملاً در دست راننده بود. قطعاً 99 درصد مواقع شرایط امنی خواهید داشت، اما خب باید رعایت خودرویی به این بزرگی را انجام داد.

نگرانی ما این است که مالکان GLS 63 شاید چگونگی راندن چنین خودروی قوی، چابک و البته سنگینی را ندانند. واقعیت این است که GLS 63 بیش از خودرو هایی همچون E63 یا AMG GT قابل احترام است. شما می توانید این خودرو ها را به راحتی در سر پیچ اذیت کنید، اما قوانین فیزیک در GLS کمی متفاوت هستند. آقای نیوتون حدود 300 سال پیش از دنیا رفته، اما قوانین سه گانه او می توانند هر فرد مغرور و نادانی را شرمنده کنند.

اما شک داریم که بیشتر رانندگان GLS 63 خودرو های خود را تحت فشار بگذارند. این خودرو به احتمال زیاد در بزرگراه ها با سرعت ملایم حرکت خواهد کرد و اینجاست که مرسدس می درخشد. کابین خودرو کاملاً آرام و لوکس بوده و وقتی حالت کامفورت رانندگی انتخاب شود، حتی رینگ های 22 اینچی نیز خللی در سواری راحت خودرو وارد نخواهند کرد؛ و اگرچه GLS 63 دارای همان ویژگی های بصری محصولات AMG است، اما کابین تفاوت زیادی ندارد. صندلی های کاملاً نرم، فرمان D شکل و… بخشی از ویژگی های این بخش هستند. فضای مناسبی برای 6 نفر وجود داشته و حتی در زمان استفاده از ردیف سوم صندلی ها نیز فضای بار خوبی وجود دارد.

با توجه به عدم تغییر چندان کابین و همچنین سواری راحت مدل های GLS450 یا GLS580 شاید برخی افراد این دو گزینه را بهتر بدانند به گونه ای که مدل GLS450 نصف بهای GLS 63 را دارد. خب ما همان ابتدا هم گفتیم افرادی که می توانند مدل GLS 63 را انتخاب می کنند! افراد برای خریدن این شاسی بلند فکر نمی کنند و اهمیتی هم به قیمت آن نمی دهند. GLS 63 یک خودروی اسپورت سریع است که لباس یک شاسی بلند سه ردیفه را پوشیده است. GLS 63 خودرویی منطقی و توجیه پذیر نیست و این دقیقاً علت فروش سوپر شاسی بلند های گران قیمت می باشد.

مشخصات مرسدس-ای ام جی GLS 63 مدل 2021

پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی هیبریدی ملایم

قدرت/گشتاور: 603 اسب بخار/850 نیوتون متر

گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.1 ثانیه

حدبیشتر سرعت: 280 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: اعلام نشده

قیمت پایه: 132100 دلار

قیمت مدل تست شده: 149160 دلار

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 532

به "اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای ام جی GLS 63" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای ام جی GLS 63"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید