اکنون امکان تشخیص موتاسیون ها را داریم، افزایش آزمایش کرونا به 58 هزار در روز

به گزارش راوه بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: از 25 هزار آزمایش (تست) کرونا در روز به 58 هزار رسیده ایم و آزمایش های تشخیص سریع هم روزانه از 110 هزار مورد بالاتر رفته است.

اکنون امکان تشخیص موتاسیون ها را داریم، افزایش آزمایش کرونا به 58 هزار در روز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سیامک سمیعی دیروز در نشست خبری در تشریح اقدامات آزمایشگاهی در پاندمی کرونا با بیان اینکه نیروی انسانی کافی برای نوبت های متعدد آزمایشگاهی نیاز داریم، اضافه کرد: در استفاده از آنتی ژن کووید 19 پیروز تر بوده ایم.

سمیعی با اشاره به جهش های ویروس کرونا که مشاهده می شود، تاکید کرد: سه مرکز آزمایشگاهی داریم که مسئول بررسی ویروس های جهش یافته در کشور هستند.

وی ادامه داد: در صدد توسعه این برنامه هستیم، زیرا تغییرات ویروس بیشتر شده است.

آقای سمیعی گفت: کیت ها برای بیش از یک هدف در کشور طراحی شده اند.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: در زمینه تاثیر واکسیناسیون در زنجیره انتقال ویروس هنوز تجربیات ما کافی نیست.

وی درباره ویروس انگلیسی و تشخیص آن در آزمایشگاه های کشور، گفت: بعضی از تغییرات در ویروس با آزمایش پی سی آر، شدنی نیست و یا راحت نیست. باید روش دیگری را به کار برد.

دکترسمیعی اضافه کرد: بعضی از کیت ها این توانایی را برای غربالگری دارند.

وی ادامه داد: الان امکان تشخیص موتاسیون ها را داریم.

سمیعی اضافه کرد: بررسی های ما نشان می دهد که شکایت های آزمایشگاهی از سمت خود آزمایشگاه هاست که از نیروی انسانی خودشان گلایه دارند.

وی گفت: هر جایی منافع در جواب آزمایش ها وجود داشته باشد، دچار مشکل می شویم.

آقای سمیعی درباره هزینه های آزمایش کرونا در کشور، اضافه کرد: درحال حاضر آزمایش کووید 19 با استفاده از کیت های تولید داخل حدود 350 هزار تومان در بخش خصوصی و حدود 250 هزار تومان در بخش دولتی است.

وی ادامه داد: البته در مراکز دولتی دستور وزیر بهداشت را عمل می کنیم و مردم مشمول پرداخت نیستند.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر کیت های تشخیص سریع در مراکز درمانی وجود دارد و این احتمال هست برای افزایش موارد تشخیص، این کیت ها به داروخانه ها برود.

سمیعی گفت: البته خیلی دوست نداریم این اتفاق بیافتد.

وی با اعلام اینکه بیش از 400 آزمایشگاه دولتی و خصوصی در کشور داریم که کار تشخیص کرونا را انجام می دهند، اضافه کرد: با توجه به تحریم ها، داریم به مرز 19 میلیون آزمایش کرونا می رسیم.

سمیعی درباره انجام آزمایش کرونا در مطب ها، گفت: ما در برنامه ریزی های این کار مشارکت داشتیم و نقش ما در آموزش و اطمینان از عملکرد کیت ها و بررسی نقاط ضعف در اجرای چنین طرحی بود. در واقع الان معاونت بهداشت و قرارگاه تصمیم گرفتند وقتی فردی به بخش خصوصی مراجعه می کند، مطب ها را تجهیز به آزمایش های تشخیصی کنند.

وی اضافه کرد: تجهیز مطب ها به تست کرونا کار سختی است، یعنی خود پزشک ممکن است وقت نکند آزمایش را اخذ کند و شاید باید کسی این کار را برای او انجام دهد، هرچند که لازم است تا خود پزشک آموزش های لازم را ببیند. به کمک نظام پزشکی این برنامه نوشته شد و برای پزشکانی که می خواهند این کار را در مطب انجام دهند تعرفه معین کردند که رقم آن حدود 100 هزار تومان است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2494

به "اکنون امکان تشخیص موتاسیون ها را داریم، افزایش آزمایش کرونا به 58 هزار در روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکنون امکان تشخیص موتاسیون ها را داریم، افزایش آزمایش کرونا به 58 هزار در روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید