ایمپلنت ها محکم تر به استخوان می چسبند ، طراحی پوشش های پلیمری جدید

به گزارش راوه بلاگ، دانشمندان دانشگاه مالاگا پوشش پلیمری طراحی نموده اند که به اتصال پروتز به استخوان ها یاری می نماید.

ایمپلنت ها محکم تر به استخوان می چسبند ، طراحی پوشش های پلیمری جدید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، هنگامی که شخصی به یک ایمپلنت استیل مثلا برای مفصل ران خود احتیاج داشته باشد، همواره این خطر وجود دارد که کاشت با استخوان اطراف مفصل ادغام نشده و باعث جدا شدن و شکستگی گردد. روکش پلیمری جدید که توسط محققان دانشگاه مالاگا اسپانیا ساخته شده از وقوع این خطر جلوگیری می نماید.

این روکش پلیمری که روی سطح پروتز های تیتانیوم قرار می گیرد، قطعه ای از پروتئین فیبرونکتین را در خود جای داده است. این پروتئین به طور طبیعی در بدن فراوری شده، سلول های بافت استخوانی مجاور را تحریک نموده تا فراوری شده و به روکش راه یابند.

بطور خاص، قطعه فیبرونکتین دامنه RGD نامیده شده و از اسیدآمینه آرژنین، گلیسین و آسپارتات تشکیل شده است. مولکول های RGD برای پروتئین های سلول استخوانی به عنوان اتصال دهنده عمل می نمایند؛ بنابراین این مولکول ها بافت استخوانی مجاور را به پروتزی ایمن تبدیل نموده و با خود سلول ها نیز ارتباط برقرای می نماید تا آن ها را تحریک نمایند و به روکش بچسبند.

در مقابل، از آنجا که ایمپلنت های بدون روکش فاقد دامنه RGD هستند، سلول های استخوانی ممکن است با آن ها سازگاری پیدا نکند. با توسعه بیشتر این پوشش می توان علاوه بر محکم کردن ایمپلنت، دارو های ضدالتهابی و آنتی بیوتیک را برای کاهش عفونت، پس زدن یا عوارض دیگر در آن ها جای داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1257

به "ایمپلنت ها محکم تر به استخوان می چسبند ، طراحی پوشش های پلیمری جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمپلنت ها محکم تر به استخوان می چسبند ، طراحی پوشش های پلیمری جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید