بهترین دانشگاه های اسپانیا برای پذیرش تحصیلی

به گزارش راوه بلاگ، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای پذیرش تحصیلی

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می شود که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

15:1009احتمالا شما هم به دنبال دریافت پذیرش تحصیلی و مهاجرت به اروپا هستید و می خواهید مابقی دوران تحصیل خود را در یکی از کشورهای اروپایی به خاتمه برسانید. تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا از آرزوهایی است که نه تنها جوانان ایرانی بلکه جوانان دیگر کشورها نیز به آن مشتاق هستند. امکانات فوق العاده، ارزش قائل شدن برای دانشجو، سطح بالای علمی دانشگاه های اروپایی و بسیاری از پارامترهای دیگر باعث شده تا این دانشگاه ها، همواره پذیرای دانشجویان خارجی باشند. دانشگاه های اسپانیا نیز از جمله مکان های تحصیلات عالی در اروپا هستند که از گذشته تا امروز مورد توجه بوده اند.

در این مطلب کوشش شده تا در کنار اشاره به شرایط و هزینه های تحصیل در اسپانیا، به بعضی از بهترین دانشگاه های این کشور در شهرهای مختلف این کشور اشاره شود. آشنایی با شرایط و نکاتی که برای تحصیل در اسپانیا اهمیت دارد به شما دیدگاه بازتری برای انتخاب از بین کشورهای اروپایی به منظور ادامه تحصیل می دهد. اگر تصمیم خود برای تحصیل در اسپانیا را نیز قطعی نموده باشید، آشنایی با دانشگاه های اسپانیا برای انتخاب نهایی شما موثر خواهد بود.

در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

شرایط تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا

آشنایی با بهترین دانشگاه های اسپانیا

شرایط تحصیل در اسپانیا

احتمالا برای شما هم جالب است بدانید که در کل کشور اسپانیا کمتر از 80 دانشگاه وجود دارد. البته حکومت پادشاهی این کشور به ویژه دولت مرکزی کوشش نموده تا سالیانه تعدادی دانشگاه به مجموعه های دانشگاهی افزوده شود. ترکیب دانشگاه ها در اسپانیا به گونه ای است که بعضی از این دانشگاه ها دولتی و بعضی دیگر خصوصی هستند. تعدادی از این دانشگاه ها که همواره عددی بیشتر از 10 را نشان داده اند، سالانه در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرند.

همه این شرحات داده شد تا بدانید که تحصیل در اسپانیا شرایط خاص خود را دارد. اینکه بتوانید دانشجوی یکی از دانشگاه های اسپانیا باشید که از جمله برترین دانشگاه های جهانست، کار به نسبت سخت و دشواری است. با این حال اگر جنبه علمی قوی داشته باشید و در کنار آن بتوانید به دو زبان انگلیسی و اسپانیولی مسلط باشید، شانس قبولی شما در این دانشگاه ها بیشتر می شود.

هرچند شرح در خصوص شرایط تحصیل در اسپانیا کاملا وابسته به شهر و دانشگاه انتخابی شما دارد؛ اما اگر می خواهید به یکی از دانشگاه های اسپانیا وارد شوید، بهتر است بعضی شرایط زیر را داشته باشید. باز هم تاکید می کنیم که ممکن است این شرایط برای بعضی از دانشگاه ها، شهرها یا ایالات خودمختار در اسپانیا متفاوت باشد.

بهترین دانشگاه فرانسه کجاست

غذاهای محلی اسپانیا، طعم خاص کشور ماتادورها

آشنایی با زبان اسپانیولی

در دانشگاه های اسپانیا به صورت کلی به زبان اسپانیولی تدریس می شود. البته تعداد انگشت شماری از دانشگاه های این کشور وجود دارند که زبان اصلی تدریس در آنها، انگلیسی است. با این حال چه برای تحصیل در اسپانیا و چه برای زندگی در این کشور، شما احتیاج به یادگیری زبان اسپانیولی دارید. شانس پذیرش تحصیلی در بهترین دانشگاه های اسپانیا نیز در صورت تسلط به زبان اسپانیولی افزایش پیدا می نماید.

سطح بالای علمی در رشته تحصیلی

شما قرار است به کشوری بروید که تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان در آن واقع شده است. در نتیجه طبیعی است که اپلای برای چنین مراکز تحصیلی آن قدرها ساده نیست. یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در اسپانیا، داشتن دانش تخصصی است. بر اساس دانشگاه و رشته ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، سنجش این سطح علمی متفاوت خواهد بود.

هزینه تحصیل در اسپانیا

برآورد کردن هزینه تحصیل در اسپانیا کار ساده ای نیست. با اینحال نمی توان بدون برآورد هزینه قدم به این کشور گذاشت. نباید فراموش کنید که برای تخمین هزینه تحصیل خود، تنها به مخارج تحصیلی دقت نکنید. موارد مختلف زیادی وجود دارد که باید به آن ها توجه شود. بعضی از این موارد عبارت اند از:

هزینه محل اقامت

یکی از مهم ترین مواردی که باید در لیست هزینه های خود بیاورید، هزینه اقامت است. البته بعضی از دانشگاه های اسپانیا به دانشجویان خود خوابگاه رایگان یا ارزان ارائه می دهند. با اینحال باید قبل از نهایی شدن ثبت نام و سفر به اسپانیا، شرایط مکان اقامت خود را آنالیز کنید. اگر دانشگاه انتخاب شده توسط شما خوابگاه ندارد یا به شما خوابگاه نمی دهد و هزینه اجاره خانه حتی به صورت اشتراکی را ندارید، بهتر است به دنبال دانشگاهی دیگر باشید. البته کار کردن برای تامین هزینه های محل زندگی نیز یک گزینه پیش روی شما خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک

قطعا نمی توانید همواره هم دل به غذای رستوران ها و مک دونالد و… دل خوش کنید. باید بسیاری از مواقع خودتان دست به کار شوید. در این صورت به صورت میانگین ممکن است روزانه بین 10 تا 30 یورو هزینه خورد و خوراک شما باشد. البته این به شرطی است که دور غذای رستوران را خط بکشید و نهایتا تاپاس میل کنید. در بعضی دانشگاه ها ممکن است بتوانید روی سلف دانشگاه نیز حساب باز کنید.

هزینه حمل و نقل

از دیگر موارد مهمی که باید در نظر بگیرید، هزینه حمل و نقل است. قطعا باید در ابتدای ورود به هر کدام از شهرهای اسپانیا یک کارت مسافرتی خریداری کنید. در این صورت در هزینه های حمل و نقل عمومی خود 30 درصد صرفه جویی خواهید کرد. پیشنهاد می کنیم اگر محل اقامتی خارج از دانشگاه دارید، حتما به رفت وآمد خود توجه کنید. استفاده از تاکسی هزینه های شما را افزایش می دهد. راستی اگر به سلامتی خود علاقه مند هستید، می توانید به جای اتوبوس و… از دوچرخه بهره ببرید. البته در بعضی شهرها ایستگاه های کرایه دوچرخه تعبیه شده است.

هزینه اپلای دانشگاه اسپانیا

هزینه دیگری که در لیست هزینه تحصیل در اسپانیا قرار می گیرد، هزینه اپلای دانشگاه است. البته این هزینه تنها برای یک بار پرداخت می شود. با اینحال بهتر است این هزینه را نیز برای پیش از سفر به اسپانیا در نظر بگیرید. هزینه اپلای دانشگاه اسپانیا در شهرهای مختلف متفاوت بوده و کاملا وابسته به خود دانشگاه است. در نتیجه تحقیق و آنالیز را نباید فراموش کنید.

رشته های تحصیلی در اسپانیا

تنوع رشته های تحصیلی در اسپانیا زیاد است. هر کدام از دانشگاه های اسپانیا نیز در بعضی از رشته های تحصیلی شهرت دارند. در هر رشته ای که بخواهید تحصیل کنید، از رشته های مهندسی گرفته تا رشته های پزشکی و حتی هنری، دانشگاه های خوبی در اسپانیا وجود دارد. بهتر است زمانی که تصمیم خود را برای رفتن به اسپانیا قطعی کردید، دانشگاه برتر در زمینه رشته خود را پیدا کنید.

رشته های مختلفی در اسپانیا معروف هستند. برای مثال در دانشگاه بارسلونا رشته حقوق و رشته های پزشکی شهرت دارند. در دانشگاه خودگردان یا مستقل مادرید نیز رشته حقوق بیشتر از دیگر رشته ها معروف است. در بسیاری از دانشگاه های اسپانیا رشته های هنری نیز باقدرت در حال فعالیت هستند. رشته طراحی لباس در اسپانیا از آن دست رشته های خاصی است که آموزش های کاربردی فوق العاده در زمینه مدلینگ در اختیار افراد قرار می گیرد. بهترین طراحان مد و فشن در اسپانیا در این رشته دانشگاهی تحصیل نموده اند.

آشنایی با بهترین دانشگاه های اسپانیا

حالا که با شرایط تحصیل، هزینه ها و بعضی از رشته های تحصیلی محبوب در اسپانیا آشنا شدیم، بد نیست با بهترین دانشگاه های اسپانیا هم آشنا شویم. البته انتخاب از بین دانشگاه های سطح بالای اسپانیا کار نسبتا سختی به نظر می رسد؛ اما کوشش شده تا لیستی از بهترین ها را در اختیارتان قرار دهیم.

ناگفته معین است که بهترین شرایط برای تحصیل در دانشگاه های شهرهای عظیم اسپانیا مثل دانشگاه های مادرید، دانشگاه های بارسلونا و دانشگاه های والنسیا فراهم است. با اینحال بعضی از بهترین دانشگاه ها در شهرهای کوچک اسپانیا قرار داشته و توانسته اند رتبه های جهانی قابل قبولی را نیز به خود اختصاص دهند.

یکی از ویژگی های مهم دانشگاه های اروپایی که در اسپانیا نیز وجود دارد، پردیس های دانشگاهی است. ممکن است دانشگاهی در یک شهر عظیم قرار داشته و در شهرهای دیگر پردیس هایی را برپا نموده باشد. حتی بعضی از دانشگاه ها در یک شهر، چندین پردیس دارند که هر کدام رشته های خاصی را ارائه می دهد.

در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های اسپانیا با شرحی مختصر در خصوص آن دانشگاه ارائه شده است. این لیست می تواند برای کسانی که علاقه مند به دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه های اسپانیا هستند مفید باشد. اگر به نظر شما دانشگاهی از قلم افتاده، حتما آن را به ما معرفی کنید تا به این لیست اضافه کنیم

دانشگاه کامپلوتنس مادرید

بهتر است این لیست را با قدیمی ترین دانشگاه اسپانیا شروع کنیم. دانشگاه کمپلوتنسه مادرید Madrid Complutense University بیش از 700 سال قدمت دارد. سال ساخت این دانشگاه به 1293 باز می شود و از آن موقع تا به امروز توانسته دانشجویان اسپانیایی و غیر اسپانیایی را تربیت نموده و به جامعه جهانی تحویل دهد.

به طور همزمان نزدیک به 90 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که عددی خیره نماینده است. در بین دانشگاه های برتر جهان، دانشگاه کامپلوتنس مادرید بین رتبه های 200 تا 250 در نوسان است. رتبه ای فوق العاده که نشان دهنده قدرت علمی و دانشگاهی کامپلوتنس است.

نکته جالب توجه در خصوص این دانشگاه، معماری ساختمان آن است. با توجه به اینکه ساختمان این دانشگاه به نوعی از جاذبه های جهانگردی مادرید به شمار می رود، سالانه جهانگردان زیادی را به خود جذب می نماید. بسیاری از این جهانگردان آرزو می نمایند که نه برای تماشای یک روزه، بلکه حداقل برای یک دوره چندساله دانشجوی این دانشگاه باشند. شما چنین آرزویی ندارید؟

دانشگاه خودگردان مادرید

دانشگاه مستقل و خودگردان مادرید از آن دست دانشگاه های خاص اروپایی است. رتبه حدودی 185 جهانی و رتبه دوم در بین دانشگاه های اسپانیا باعث شده سالانه دانشجویان زیادی برای حضور در این دانشگاه اعلام علاقه مندی نمایند. همان طور که اشاره شد، دانشکده حقوق این دانشگاه بیش از 7 دانشکده دیگر معروف است. حقوقدانان معروفی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که در بالاترین ارکان حکومت مرکزی اسپانیا جای گرفته اند.

دانشگاه خودگردان مادرید سه پردیس مجزا در مادرید دارد. مهم ترین پردیس این دانشگاه در شمال این شهر قرار گرفته و حدودا 15 کیلومتر از شهر فاصله دارد. نام این پردیس، کاندوبلنکو است. اگر قصد تحصیل در یکی از پردیس های دانشگاه مستقل مادرید را دارید، حتما محل سکونت خود را در نزدیکی پردیس مد نظر انتخاب کنید.

بیش از 35 هزار دانشجو در این دانشگاه درس می خوانند. یکی از خاص ترین دانشجویان دانشگاه خودگردان مادرید، پادشاه سابق اسپانیا یعنی فیلیپه ششم بوده است.

دانشگاه بارسلونا

بهترین دانشگاه اسپانیا از دید رده بندی جهانی، دانشگاه بارسلونا در حکومت خودمختار کاتالونیا است. رتبه جهانی دانشگاه بارسلونا حدودا 160 است. در بعضی سال ها این دانشگاه رتبه پایین تر و در بعضی سال ها رتبه بالاتری دارد. قدمت زیاد دانشگاه بارسلونا نیز باعث شده تا این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا شناخته شود.

دانشگاه بارسلونا 18 دانشکده تخصصی دارد که از این حیث نیز در اسپانیا منحصربه فرد است. به طور همزمان بیش از 60 هزار دانشجو در رشته های مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. بسیاری از رشته های تحصیلی در دانشگاه بارسلونا اسپانیا در لیست 100 دانشگاه برتر واقع شده است که از جمله آن می توان به ریاضیات، حقوق و پزشکی اشاره نمود.

دانشگاه خودگردان بارسلونا

دومین دانشگاه معروف در شهر بارسلون اسپانیا، دانشگاه خودگردان این شهر است. بعضی معتقدند این دانشگاه حتی از دانشگاه کمپلوتنسه مادرید هم بهتر است. هرچند نه از نظر تعداد دانشجو و نه از نظر قدمت، توان رقابت با دانشگاه قدیمی مادرید را ندارد؛ اما از نظر علمی در سطح فوق العاده خوبی قرار گرفته است. بسیاری از دانشجویان ایرانی که با پرداخت هزینه های تحصیلی در این دانشگاه مسئله ای ندارند، دانشگاه مستقل بارسلونا را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند.

دانشگاه مستقل بارسلون اسپانیا در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. با اینحال به دلیل وجود وسایل حمل و نقل عمومی، مسئله ای برای تردد بین دانشگاه و شهر وجود ندارد. تمامی فعالیت های دانشگاه در همین پردیس صورت گرفته و پردیس های مجزا برای دانشکده های مختلف یا فعالیت های مختلف وجود ندارد.

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

دانشگاه مهم و معتبر دیگری که در بارسلونا اسپانیا واقع شده است، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا Universitat Politècnica de Catalunya است. همان طور که از اسم این دانشگاه معین است، دانشگاهی تخصصی برای رشته های مهندسی است. هیچ دانشگاهی در اسپانیا به اندازه دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا دانشجوی خارجی ندارد. اساتید برتر در دانشگاه صنعتی بارسلونا باعث استقبال بیش از اندازه دانشجویان، به ویژه دانشجویان مقطع دکترا شده است.

در حال حاضر دانشگاه پلی تکنیک بارسلون به عنوان عظیم ترین مرکز علمی و صنعتی جنوب اروپا شناخته شده و مدرک آن از اعتبار بسیار بالایی در جهان برخوردار است. اگر در رشته مهندسی تحصیل نموده اید، گذراندن تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه می تواند رشد بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا

والنسیا سومین شهر عظیم در اسپانیا و از جمله شهرهایی است که دانشگاه های متنوع و خوبی در آن دایر شده است. دانشگاه پلی تکنیک والنسیا Polytechnic University of Valencia از بهترین دانشگاه های این شهر است و به همین علت یکی از گزینه های اولیه برای دانشجویان مهندسی است. زندگی در والنسیا نسبت به مادرید و بارسلون هزینه های کمتری دارد. به همین علت اگر می خواهید در هزینه های تحصیل در اسپانیا صرفه جویی نموده و در دانشگاهی خوب و حرفه ای تحصیل کنید، دانشگاه پلی تکنیک والنسیا گزینه ای خوب به حساب می آید.

این دانشگاه دارای 3 پردیس دانشگاهی است که تنها یکی از این پردیس ها در شهر والنسیا واقع شده که پردیس ورا نام دارد. اگر می خواهید باکیفیت درس بخوانید، بهتر است همین پردیس را برای ادامه تحصیل خود برگزینید. امکانات کامل آموزشی، ورزشی و حتی تفریحی موجود در این پردیس دانشگاهی باعث شده تا دانشجویان علاقه بیشتری برای تحصیل در آن داشته باشند.

دانشگاه زاراگوزا

شهر زاراگوزا نیز از جمله شهرهایی است که دانشگاهی معتبر را در دل خود جای داده است. دانشگاه زاراگوزا که قدمتی بیش از 4 قرن دارد، با بیش از 20 دانشکده تخصصی توانسته علاقه مندان به علم را به خود جذب کند. هزینه پایین تر زندگی در زاراگوزا باعث شده تا بسیاری از دانشجویان غیر اسپانیایی، این دانشگاه باکیفیت را برای تحصیل انتخاب نمایند. دانشجویان ایرانی زیادی نیز در این دانشگاه تحصیل می نمایند. 3 پردیس دانشگاه زاراگوزا هم در خود این شهر قرار گرفته است. این دانشگاه بیش از 40 هزار دانشجو دارد که نشان دهنده وسعت پردیس های دانشگاه زاراگوزا است.

دانشگاه ناوارا

یکی از دانشگاه های اسپانیا که رشته های هنری آن در کل کشور شهرت دارند، دانشگاه ناوارا Navarra University است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های خصوصی در اسپانیا است که در نیمه دوم قرن بیستم افتتاح شد. مهم ترین پردیس های دانشگاه ناوارا اسپانیا در دو شهر سن سباستین و پامپلونا قرار دارند.

رتبه دانشگاه ناوارا به تازگی به زیر 300 در بین دانشگاه های برتر جهان رسیده است. رشته های هنری فراوانی در این دانشگاه تدریس می شود که باعث شده دانشگاه ناوارا اسپانیا به محلی مناسب برای تحصیل هنر تبدیل شود.

دانشگاه پمپئو فابرا

شاید برایتان جالب است که بارسلونایی که تا امروز بیشتر در خصوص تیم فوتبالش شنیده بودید، این تعداد دانشگاه قوی و مطرح در جهان داشته باشد. یکی از دانشگاه های قوی و البته کم سن و سال بارسلونا اسپانیا، دانشگاه پمپئو فابرا Universitat Pompeu Fabra است که از برترین دانشگاه های این شهر محسوب می شود.

این دانشگاه از مدرن ترین امکانات بهره برده و حتی مدل تدریس در بیشتر کلاس های آن نیز بر اساس متد جدید جهان است. پژوهشکده حرفه ای IT در کنار مرکز تحقیقاتی مربوط به علوم انسانی باعث شده دانشجویان رشته های مختلف برای تحصیل در این دانشگاه ترغیب شوند.

دانشگاه چارلز سوم گزینه خوبی برای دانشجویان ایرانی است که می خواهند بدون تسلط بر زبان اسپانیولی در مادرید اسپانیا به ادامه تحصیل بپردازند

دانشگاه چارلز سوم

اگر دوست دارید پذیرش تحصیلی یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا را بگیرید که در آن به زبان انگلیسی تدریس می شود، دانشگاه چارلز سوم مادرید Charles III University یکی از بهترین گزینه ها است. تقریبا یک چهارم دانشجویان این دانشگاه را غیر اسپانیایی های تشکیل می دهند که علاقه ای به تحصیل در دانشگاه های اسپانیولی زبان نداشته اند. این دانشگاه گزینه خوبی برای دانشجویان ایرانی است که می خواهند بدون تسلط بر زبان اسپانیولی در مادرید اسپانیا به ادامه تحصیل بپردازند. تنوع رشته ها نیز در این دانشگاه زیاد است.

دانشگاه سویل اسپانیا

سویل چهارمین شهر عظیم اسپانیا است. معین است که هزینه های اقامت در این شهر نسبت به مادرید و بارسلون کمتر خواهد بود. با این حال سویل چیزی کم از سه شهر عظیم اسپانیا ندارد. دانشگاه سویل نیز به عنوان یکی از برترین دانشگاه های اسپانیا شناخته می شود که سالانه دانشجویان زیادی را از سراسر جهان به ویژه اروپا می پذیرد.

دانشگاه سویل به ویژه برای علاقه مندان به رشته های هنری مناسب است. البته رشته های دیگری نیز در این دانشگاه مطرح هستند. از جمله بهترین رشته های دانشگاه سویل می توان به رشته مدیریت کسب و کار، روابط بین الملل، زبان اسپانیولی، گرایش های مختلف بازاریابی و تاریخ اشاره نمود. همان طور که از رشته های مطرح این دانشگاه بر می آید، رشته های علوم انسانی و هنر می توانند شرایط خوبی برای تحصیل در دانشگاه سویل داشته باشند.

دانشگاه آلفونسو سی ال سابیو

یکی از دانشگاه های مطرح در مادرید که هزینه شهریه آن مناسب تر از بسیاری از دانشگاه های این شهر است، دانشگاه آلفونسو سی ال سابیو است. این دانشگاه رشته های مطرح متنوعی را در خود جای داده که یکی از مهم ترین آن ها مهندسی کامپیوتر است. بسیاری از فعالان IT در شهر مادرید، فارغ التحصیل از همین دانشگاه هستند. البته دانشگاه آلفونسو سی ال سابیو در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز صاحب رتبه های خوبی در بین دانشگاه های اسپانیا است.

در این مطلب با تعدادی از برترین دانشگاه های اسپانیا برای پذیرش تحصیلی آشنا شدیم. پیش از آن نیز به بعضی نکات در خصوص تحصیل در اسپانیا پرداختیم. آنچه معین است شما باید با در نظر دریافت شرایط شخصی خود و با توجه به آنچه بیان شد، تصمیم بگیرید که در کدام یک از دانشگاه های اسپانیا تحصیل کنید.

دقت لازم را به کار ببندید تا بهترین تصمیم را بگیرید. رودربایستی را کنار بگذارید. ممکن است شرایط تحصیل در اسپانیا با شرایط شما سازگار نباشد. در چنین شرایطی بهتر است بی خیال این کشور شوید و دانشگاه های دیگر کشورهای اروپایی را مورد آنالیز قرار دهید.

اگر تجربه تحصیل در اسپانیا را داشته اید، می توانید به وسیله نظرات همین پست تجربیات خود را با خوانندگان این مطلب در میان بگذارید. قطعا تجربیات شما می تواند یاری عظیمی برای دانشجویانی باشد که قصد دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسپانیا دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ققنوس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1706

به "بهترین دانشگاه های اسپانیا برای پذیرش تحصیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های اسپانیا برای پذیرش تحصیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید