تجلیل از بانوی کارآفرین برتر استان گلستان در حوزه صنایع دستی

به گزارش راوه بلاگ، در مراسم تجلیل از بانوان برتر حوزه کارآفرینی در کشور که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری برگزار شد، از لیلا خسروی کارآفرین برتر استان گلستان در حوزه صنایع دستی تجلیل شد.

تجلیل از بانوی کارآفرین برتر استان گلستان در حوزه صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، این جلسه چهارشنبه 18 تیرماه 88 با حضور معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رییس جمهور، عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان، الهه غیناقی مدیرکل زنان و خانواده استانداری گلستان، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در استانداری گلستان برگزار گشت.

احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در این جلسه گفت: استان گلستان از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه صنایع دستی برخوردار است به طوری که حدود 30هزار هنرمند در این استان فعالیت می کنند که بخش قابل توجهی از آن را بانوان توانمند تشکیل می دهند.

او اظهار داشت: امروزه یکی از مسائل هنرمندان صنایع دستی عرضه و فروش محصولات تولیدی آنهاست که اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی را یکی از اولویت های کاری خود در سال جاری قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: گلستان جزو معدود استان هایی است که سند تجاری سازی و بازاریابی محصولات صنایع دستی را در سال جاری با چهار رشته فعال استان تدوین می کند.

او یادآور شد: در سطح استان 7 بازارچه صنایع دستی در موقعیت های مناسب در حال ساخت است که تکمیل این پروژه ها نیازمند تامین اعتبارات کافی خواهد بود.

او اضافه کرد: هنرمندان صنایع دستی استان گلستان از روزهای ابتدایی شیوع کرونا ویروس برای کمک رسانی به مردم شریف و رفع کمبودهای موجود، کارگاه های خود را به تولید ماسک و گان اختصاص دادند.

الهه غیناقی مدیرکل زنان و خانواده استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: حدود 30 هزار هنرمند صنایع دستی در سطح استان گلستان مشغول فعالیت هستند که تعداد زیادی از آن ها را بانوان تشکیل می دهند.

او اظهار داشت: حمایت در فروش،همکاری در تهیه برند تولیدات بانوان و برگزاری استارت آپ بانوان خلاق ازجمله اقدامات انجام شده و درحال اقدام دفتر بانوان و خانواده گلستان است.

در ادامه این جلسه لیلا خسروی مدیر انجمن زنان نواندیش شهرستان گالیکش و فعال در حوزه صنایع دستی نیز گفت: حدود شش سال در حوزه کارآفرینی صنایع دستی فعالیت می کنم.

او اظهار داشت: حضور در نمایشگاه های ملی و استانی، ایجاد بازارچه درفضای مجازی، حضور در نمایشگاه های فصلی موجب رونق بیشتر فروش محصولات تولیدی هنرمندان انجمن شد.

کارآفرین حوزه صنایع دستی استان اضافه کرد: بانوان انجمن با استفاده از شیوه های جدید بسته بندی و آموزش های کاربردی، رونق فروش را برای کسب وکار خود به ارمغان آوردند.

خسروی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان گالیکش، هنرمندان شهرستان فروش بیشتری را تجربه کنند. سعی داریم تا با ایجاد شغل برای بانوان در هر روستا فعالیت انجمن و کارآفرینی خود را پیگیری کنیم.

مراسم تجلیل از بانوان برتر حوزه کارآفرینی کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت. از هر استان یک نفر با آرا مردمی به عنوان بانوی برتر انتخاب شد که از استان گلستان لیلا خسروی فعال و کارآفرین حوزه صنایع دستی از شهرستان گالیکش به عنوان بانوی برتر استانی انتخاب شد. این بانوی کارآفرین و هنرمند حدود 500 نفر از زنان شهرستان گالیکش را آموزش داده و راهنمایی کرده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1167

به "تجلیل از بانوی کارآفرین برتر استان گلستان در حوزه صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از بانوی کارآفرین برتر استان گلستان در حوزه صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید