ترور 64 مقام مکزیکی در 6 ماه

به گزارش راوه بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، با وجود آنکه انتخابات در مکزیک چهار ماه دیگر برگزار می گردد اما با این وجود کوشش گروه ها برای حذف رقیبان سیاسی شروع شده بطوری که در 6 ماه اخیر بیش از 60 مسئول سیاسی در این کشور کشته شده اند.

ترور 64 مقام مکزیکی در 6 ماه

خشونت های پیش از انتخابات در مکزیک به ویژه در سطح محلی، معمولاً نتیجه جرایم سازمان یافته و فعالیت باندهای قاچاق مواد مخدر است. انتخابات محلی و پارلمانی مکزیک قرار است در 6 ژوئن (16 خرداد 1400) برگزار گردد. و خشونت علیه مسئولان سیاسی در مکزیک غالباً شامل ترور، آدم ربایی و تهدید اعضای خانواده، آتش زدن خانه و اخاذی از آنهاست.

در همین رابطه روزا ایسلا رودریگز وزیر امنیت مکزیک گفت: هدف از جرایم سازمان یافته تأثیر گذاشتن بر فرایند انتخابات است.

او به طور تعیین به 73 مورد خشونت سیاسی از جمله 64 مورد قتل به ویژه در استان های گوئررو، اواخاچا (جنوب)، وراکروز (شرق)، باخا کالیفرنیا (شمال)، خالیسکو (غرب)، گواناخواتو و مورلُس (مرکز) اشاره نمود.

وی با این حال نگفت چند تن از قربانیان این خشونت ها نامزد انتخابات بوده اند.

با این وجود دولت مکزیک همچنین از اجرای طرحی برای تأمین امنیت جانی نامزدهای مورد تهدید اطلاع داد.

وزیر امنیت مکزیک که روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی در حضور آن درس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری این کشور سخن می گفت، تأکید کرد: ما کوشش می کنیم تا جرایم این تشکیلات و باندهای جنایتکار را که می خواهند بر سیاست تأثیر بذارند، متوقف سازیم.

بر اساس این گزارش 94 میلیون شهفرایند واجد شرایط از جمعیت 129 میلیونی مکزیک قرار است در انتخابات پیش رو، 500 نماینده مجلس عوام فدرال، استانداران 15 استان از 32 استان کشور، نمایندگان 30 مجلس محلی و هزاران شهردار و مسئول محلی دیگر را انتخاب نمایند.

بر اساس گزارش دفتر مشاوران ایتلکت، در جریان کارزار انتخاباتی مکزیک در سال 2018، دست کم 153 سیاستمدار کشته شدند که 48 نفر از آنها نامزد کرسی نهادهای مختلف دولتی بودند. این مشاوران گفته اند که عاملان 90 درصد جرایم آن سال هرگز مجازات نشدند.

بر پایه آمار رسمی، از دسامبر 2006 که دولت مکزیک طرح خود برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر را اجرایی کرد تا به امروز 300 هزار مورد قتل خشن در این کشور آمریکای لاتین روی داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2130

به "ترور 64 مقام مکزیکی در 6 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترور 64 مقام مکزیکی در 6 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید