حادثه پمپ بنزین تهران ناشی از تجمع بخارات در محفظه صندلی بود

به گزارش راوه بلاگ، رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت که حادثه آتش سوزی پمپ بنزین میدان مرکزی میوه و تره بار خیابان پیروزی تهران ناشی از تجمع بخارات در محفظه صندلی و سرایت آن به نفتکش در حال تخلیه فرآورده بوده است.

حادثه پمپ بنزین تهران ناشی از تجمع بخارات در محفظه صندلی بود

مسعود سهرابی در این باره به خبرنگار شانا گفت: این صندلی از نوع صندلی های سریع النصب (کوچک مقیاس) بوده که در ابتدای فرآیند تخلیه سوخت نفتکش، بخارات بنزین داخل محفظه (اتاقک فلزی) صندلی تجمع نموده و ابتدا منجر به یک انفجار ضعیف شده است سپس این انفجار به نفتکش در حال تخلیه سوخت سرایت می نماید که خوشبختانه با واکنش سریع راننده، آتش به سرعت خاموش شده و نفتکش منفجر نشده است.

وی با اشاره به این که خوشبختانه در زمان این رخداد به دلیل تخلیه سوخت، هیچ خودروئی در صندلی وجود نداشته است، گفت: تنها فردی که در اثر این حادثه آسیب دیده است، بازبین صندلی بوده که در اثر موج انفجار آسیب دیده است.

مدیر اچ اس ئی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید نمود: با توجه به نزدیکی ایستگاه آتش نشانی، نیروهای امدادی به سرعت به محل مراجعه و آتش را خاموش کردند و تنها در اثر موج انفجار آسیب فیزیکی در صندلی رخ داده است.

سهرابی توضیح داد: به نظر می رسد دلیل اصلی حادثه بی احتیاطی و نبود نظارت بر فرایند سوخت گیری بوده است که نهایی شدن آن بهد آنالیز های فنی دقیق احتیاج دارد.

به گزارش شانا، صندلی عرضه سوخت کوچک مقیاس میدان مرکزی میوه و تره بار خیابان پیروزی تهران در زمره صندلی های کوچک مقیاس زیر نظر شرکت های صاحب نشان (برند) بوده و متعلق به بخش خصوصی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1698

به "حادثه پمپ بنزین تهران ناشی از تجمع بخارات در محفظه صندلی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حادثه پمپ بنزین تهران ناشی از تجمع بخارات در محفظه صندلی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید