خبرنگاران 13 هزار و 200 فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می گردد

به گزارش راوه بلاگ، یاسوج- خبرنگاران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای 33 طرح اشتغال زا در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات زمینه اشتغال 13 هزار و 200 نفر در استان فراهم می گردد.

خبرنگاران 13 هزار و 200 فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می گردد

به گزارش خبرنگاران، حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: در حوزه اشتغال استان خبر های خوشی در راه است و به زودی شاهد اتفاقات بسیار خوشایندی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: برای اجرای 33 طرح اشتغالزا در استان 27 هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف دولتی و خصوصی تامین شده که 20 درصد نخست این اعتبار به استان تخصیص یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: این گام موثر دولت در راستای اشتغالزایی نشان از عزم جزم آن دارد که تا به امروز نگاه رئیس جمهوری و دولت به این استان ویژه بوده است.

کلانتری اعلام کرد: آن چه انتظار داریم این است که بانک های استان در جذب تسهیلات اشتغال سرعت عمل بیشتری به خرج دهند و نگذارند ریالی از اعتبارات این استان برگشت بخورد.

وی ابراز داشت: هنر مدیران دستگاه ها و بانک های استان تسهیل گری در امور مردم است و باید در راستای تسهیل گری فرآیند ایجاد اشتغال بکوشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید نمود: موانع اشتغال برداشته گردد و با تمام توان برای اشتغال جوانان قدم برداریم و به دور از هر گونه قوم گرایی و منطقه گرایی به مردم استان خدمت کنیم.

کلانتری مطرح نمود: بیکاری از اصلی ترین مسائل این استان است که درمان آن اشتغالزایی است و نقش بانک ها در این میان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بسیار موثر است.

وی ابراز داشت: جذب بودجه های فنی و اعتباری سال گذشته در این استان تا میزان 85 درصد تحقق یافته و در پرداختی ها پیروز اقدام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ بودجه فنی و اعتباری 85 میلیارد ریال بوده که 67 میلیارد ریال از آن به بانک های استان ابلاغ شده و بانک های استان 57 میلیارد ریال از آن را پرداخت نموده اند.

کلانتری اضافه کرد: رتبه کهگیلویه و بویراحمد در بازآفرینی شهری چهارم کشوری است که این مهم نشان می دهد در دیگر زمینه ها هم می توانیم بدرخشیم.

وی با اشاره به ضرورت شتاب بخشی به پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده، توضیح داد: عملکرد تمامی بانک ها توسط دستگاه های متولی نظارتی آنالیز و بانک های دارای پرداختی بالا تشویق و بانک های کم کار به مراکز آن ها اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به بیماری کرونا در سراسر کشور تعداد زیادی از واحدها و صنوف خسارت دیدند و دولت به منظور یاری به این واحدها 2 هزارو 250 میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص داد.

پروانه نیک مرام اضافه کرد: نرخ سود این تسهیلات 12 درصد است و کارگران می توانند تسهیلات 120 تا 160 میلیون ریالی و رانندگان تسهیلات 60 میلیون ریالی دریافت نمایند.

وی توضیح داد: از زمان شروع این طرح تا به امروز 2 هزار و 911 فقره پرونده با اشتغالزایی چهار هزار و 476 نفر به مبلغ 437 میلیارد ریال به بانک های عامل ارسال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مجموع پرداختی این تسهیلات از سوی بانک های استان 3 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده و از 9 بانک عامل 4 بانک پرداختی داشته اند.

نیک مرام اعلام کرد: دستگاه های اجرایی و بانک ها برای جذب این تسهیلات از خود کوشش بیشتری نشان بدهند.

وی ابراز داشت: عملکرد بانک های تجارت، رفاه کارگران، ملت و ملی نسبت به دیگر بانک های استان در حوزه پرداخت تسهیلات ویژه کرونا به مشاغل آسیب دیده بهتر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از متقاضیان این طرح خواست هرچه سریع تر نسبت به تشکیل پرونده در بانک های عامل اقدام و پیگیری نمایند.

بانک های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، پارسیان، انصار و موسسه ملل از جمله بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات حمایت از کرونا هستند.

14 رسته شغلی از جمله مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، فراوری و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی، آکادمی های رانندگی و دیگر موراد مشمول تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب های شیوع ویروس کرونا هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1251

به "خبرنگاران 13 هزار و 200 فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13 هزار و 200 فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید