درمان کیست تخمدان با رازیانه و عرق رازیانه

به گزارش راوه بلاگ، درمان کیست تخمدان با رازیانه در طب سنتی بسیار رایج است. گیاه رازیانه به دلیل داشتن استروژن برای بیش از 90 درصد زنان قابل تجویز می باشد.

درمان کیست تخمدان با رازیانه و عرق رازیانه

سرویس سلامت - وجود کیست در تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک از بیماری های شایع در خانم ها است که میتواند مسائل فراوانی را برای آنها همراه داشته باشد، این بیماری، مربوط به سن خاصی نبوده اما با شروع سن باروری احتمال ابتلا به آن بالا می رود و در سنین 20 تا 42 سالگی بیشتر دیده می شود؛ در بیشتر موارد ابتلا به این کیست به دلیل عدم آگاهی و داشتن اطلاعات اشخاص، از علائم و راه های ابتلا به آن است. کیست های تخمدان عبارتند از توده های تخمدانی معمولاً خوش خیم که اغلب از نسج تخمدان تولید می شوند و در بسیاری از موارد از فولیکول های سطح تخمدان سرچشمه میگیرند.

در طب سنتی علت ایجاد کیست تخمدان را اغلب ناشی از غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدانها دانسته و یکی از شایعترین علت بروز آن را استحمام در ایام قاعدگی می دانند. از علل دیگر بروز آن، مصرف اغذیه سرد در ایام قاعدگی از جمله میوه هایی مثل خیار و گوجه فرنگی، عدس، کاهو، مرکبات ماست و دوغ است. همچنین چهار زانو نشستن در مکان های سرد و سفت و مرطوب مثلا روی سیمان و پله و موکت و چمن و داخل حمام میتواند باعث جذب رطوبت و رشد کیست در تخمدانها شود. یکی از روش های کاربردی در طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی به ویژه درمان کیست تخمدان با رازیانه است.

رازیانه و عرق رازیانه خواص متعددی داشته برخی خواص دارویی آن عبارتند از: تقویت چشم، کم کرن خطر ابتلا به آب مروارید، ضد نفخ، شاداب کننده پوست، افزایش میل جنسی در زنان، برطرف اختلالات قاعدگی و علائم یائسگی و ... است. همچنین بین مصرف رازیانه و چاقی صورت و بزرگ شدن سینه و نیز رازیانه و لاغری ارتباط وجود دارد.

ارتباط رازیانه و قاعدگی برای برطرف مسائل زنان

درمان کیست تخمدان

راه های درمان این نوع کیست براساس سن، شرایط جسمی فرد، علائم بیماری، مشخصات سونوگرافی و آزمایش های خون متفاوت است. و برای درمان آن داروهای شیمیایی متعدد وجود دارد، همچنین دربرخی موارد نیاز به جراحی می شود. با توجه به اینکه اغلب کیست های تخمدان فیزیولوژیک هستند، با یک درمان دارویی معمولی برطرف خواهند شد و حتی اگر بیمار کیست ساده فیزیولوژیک داشته باشد و هیچ دارویی هم مصرف نکند، انتظار می رود کیست پس از دو ماه کوچک تر شود، اما اگر بعد از این مدت، اندازه کیست تغییر نکند یا بزرگ تر شود، باید دنبال پیدا کردن علت اصلی و درمان صحیح آن بود. همچنین کیست های تخمدان را می توان با روش جراحی باز یا لاپاراسکوپی عمل کرد و پزشک متخصص براساس شرایط بیمار، نوع کیست و آزمایش های وی باید بهترین روش را انتخاب کند. استفاده از گیاهان دارویی نیز یکی دیگر از راههای درمان کیست تخمدان است.

درمان کیست تخمدان با رازیانه

معمولاً در درمان بیماری ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می شود و براساس اصلاح مزاج، درمان فرد را انجام میدهند. برای درمان این نوع کیست نیز، بسیاری از این کیستها با برطرف غلبه اخلاط ممکن است برطرف شوند به شرط اینکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید است. برای درمان کیست تخمدان با رازیانه بایستی ابتدا رازیانه را به همراه این گیاهان، جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدانها میشود.

درمان کیست تخمدان با رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از 90 درصد خانمها قابل تجویز است، همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مسائل و بیماریهای زنان نیز مفید است.

نحوه استفاده از عرق رازیانه برای باردار شدن + عوارض جانبی

درمان کیست تخمدان با رازیانه (میزان و نحوه مصرف)

یکی از روشهای درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور میتوان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید.

استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت 15 دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش مییابد. از دمنوش رازیانه نیز میتوان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن میتوان به آن عسل اضافه کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: setare.com
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1503

به "درمان کیست تخمدان با رازیانه و عرق رازیانه" امتیاز دهید

88 کاربر به "درمان کیست تخمدان با رازیانه و عرق رازیانه" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان کیست تخمدان با رازیانه و عرق رازیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید