ساخت واکسن سرطان مغز و سینه در ارومیه بومی سازی شد

به گزارش راوه بلاگ، ساخت واکسن سرطان مغز و سینه با کوشش محققان پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه، در این شهر بومی شده و با موفقیت به انحصار این پژوهشکده درآمده است.

ساخت واکسن سرطان مغز و سینه در ارومیه بومی سازی شد

به گزارش ایرنا، رییس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه در این خصوص گفت: محققان این پژوهشکده پس از 20 سال تحقیق بر روی سلول های سرطانی، برای نخستین بار در غرب آسیا پیروز به ساخت واکسن سرطان مغز و سینه شده اند.

دکتر نوروز دلیررژ اضافه نمود: هم اینک، همپای جهان تحقیقات در این مرکز پیش می رود و از جهان عقب نیستیم.

وی اضافه نمود: برای فراوری و تزریق واکسن، ابتدا سلول هایی را از خود بیمار دریافت نموده و بعد به صورت آنتی ژن به بیمار بر می گردانیم تا سیستم دفاعی بدن را در مقابل سرطان تقویت کنیم.

وی بیان نمود: واکسن سرطان مغز از سه سال گذشته وارد مرحله تزریق بالینی شده که پیروز بوده و بیماری داریم که پس از طی همه مراحل واکسیناسیون، بهبودی کامل به دست آورده و همچنان زندگی می نماید.

رییس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه ادامه داد: دانش فنی این واکسن منحصر به دانشگاه ارومیه است و هرگونه استفاده از آن باید با کسب مجوز از این دانشگاه باشد.

دکتر دلیررژ با اشاره به آمادگی این پژوهشکده برای خدمت رسانی در کل کشور و کشور های مختلف جهان، اظهار کرد: از کشور های مختلفی نظیر آفریقای جنوبی و عراق برای دریافت خدمت، تقاضا داشته ایم، ولی حضور مریض در ارومیه برای خون گیری و دریافت نمونه تومور بسیار لازم است و پس از انجام این مراحل، واکسن تزریق می گردد.

سرطان یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر در جهان، ایران و آذربایجان غربی به شمار می رود که هرگونه پیشرفت در درمان یا فراوری واکسن برای این بیماری، امید ها را برای ارتقای شاخص های سلامت بیشتر می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1843

به "ساخت واکسن سرطان مغز و سینه در ارومیه بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت واکسن سرطان مغز و سینه در ارومیه بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید