شش کاروانسرای استان یزد در لیست میراث جهانی به ثبت رسید

به گزارش راوه بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، شش کاروانسرای استان یزد در لیست میراث جهانی به ثبت رسید.

شش کاروانسرای استان یزد در لیست میراث جهانی به ثبت رسید

محمد میرشمسی سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با بیان اینکه این نشست در شهر ریاض عربستان برگزار گردید، اضافه نمود: در این نشست کاروانسرای سنگی انجیره اردکان، زین الدین مهریز، شاه عباسی میبد، کاروانسرای خرانق، آجری انجیره اردکان و رشتی عقدا از این استان به ثبت جهانی رسید.

وی با بیان اینکه چهار مورد از این کارونسراها مربوط به شهرستان اردکان است، اظهار کرد که پیشینه کاروانسراهای ثبت جهانی استان یزد مربوط به دوره های ایلخانی تا دوره قاجار است.

میرشمسی گفت: 41 کاروانسرای استان یزد در لیست آثار ملی کشور ثبت شده که از این تعداد 6 اثر در لیست میراث جهانی به ثبت رسید.

وی گفت: افزون بر هفت هزار اثر ارزشمند شناسایی شده شامل خانه ها، مساجد، حسینیه، کاروانسرا، قلعه، حمام، آب انبار سایتها و محوطه های تاریخی، بافتهای شهری و روستائی و غیره هستند که از این تعداد یک هزار و 712 اثر تاریخی فرهنگی در حوزه غیر منقول به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.

میرشمسی ادامه داد: بعلاوه پنج اثر شامل باغ دولت آباد و باغ پهلوانپور، قنات زارچ و قنات حسن آباد و بافت تاریخی یزد در لیست جهانی به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3095

به "شش کاروانسرای استان یزد در لیست میراث جهانی به ثبت رسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "شش کاروانسرای استان یزد در لیست میراث جهانی به ثبت رسید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش کاروانسرای استان یزد در لیست میراث جهانی به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید