عوامل مؤثر بر قیمت بلیط استانبول به تهران

به گزارش راوه بلاگ، سفر به استانبول ترکیه یکی از پرطرفدارترین مسافرت های است که از سوی ایرانی ها همه ساله دنبال می گردد. افراد همواره این سفر خاطره انگیز را با نرخ های بلیط با تعرفه های قیمتی متفاوت در مسیر رفت وبرگشت دنبال نموده اند.

عوامل مؤثر بر قیمت بلیط استانبول به تهران

بعضی خرید بلیط به صورت چارتر را باقیمت کمتر تجربه نموده اند، بعضی بلیط های لحظه آخری را به صورت شانسی با نرخی بسیار پایین تر در پیش رو داشته اند و افراد بسیار زیادی طبق رسم همیشگی با یک نرخ معین بلیط های سیستمی را خریداری نموده اند.

حال قرار است به این موضوع پرداخت گردد که چه عواملی بر روی قیمت بلیط استانبول به تهران اثر می گذارد. از همین رو از شما دعوت می کنیم در ادامه ما را همراهی کنید تا در خصوص عوامل مؤثر بر قیمت بلیط استانبول به تهران مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

دلایل متغیر بودن نرخ بلیط هواپیما به مقصد استانبول

اگر می خواهید برای سفرهای کاری و سرگرمیی خود به استانبول ترکیه یک بلیط خوش قیمت در دست داشته باشید و این امر در مسیر برگشت هم در پیش روی شما باشد. باید دلایل مؤثر برافزایش قیمت بلیط هواپیما را بشناسید پس ما را همراهی کنید.

نرخ متغیر بلیط به علت تاریخ و بازه زمانی خرید بلیط

همه شما به خوبی می دانید در آخر هر فصل در استانبول حراجی های بزرگی به وسیله برندهای شناخته شده دنبال می گردد. از همین رو افراد بسیاری در این تایم به قصد خرید به شهر استانبول سفر می نمایند. همین امر سبب می گردد تا پیک سفر بالا برود و قاعدتاً شرکت های هواپیمایی با نرخی بالاتر اقدام به خدمت رسانی بهتر نمایند. از سوی دیگر در بازه های زمانی مثل تعطیلات نوروز و یا تابستان که افراد اوقات فراغت بیشتری دارند خرید بلیط مجدد با نرخ بالاتری شمارا روبرو می نماید.

پس خوب است به یاد داشته باشید که آب وهوای مدیترانه و نیمه گرمسیری و مرطوب این کشور بعضی از فصل ها را برای مسافرت جهانگرد ها سخت می نماید. از همین رو اگر می خواهید بلیط ارزان بخرید سفر در فصل زمستان ایده ال ترین گزینه برای شما است چون علاوه بر بلیط ارزان تر در مسیر رفت وبرگشت می توانید هتل و خرید ارزان تری را در شهر استانبول در پیش رو داشته باشید.

برند ایرلاین و نوع کلاس پروازی خود را پیش از سفر بشناسید

در نظر داشته باشید که نوع خدمت رسانی به شما در هواپیما فرق دارد. این امر به کلاس پروازی که شما متناسب با آن بلیط خود را تهیه نموده اید مربوط می گردد. هر پرواز از چند کلاس هواپیمایی اعم از فرست کلاس، پرمیوم اکونومی، پرواز کلاس Y و یا F تشکیل شده است. باید به شما بگویم کلاس پروازی فرست کلاس بالاترین قیمت را در پیش روی شما قرار می دهد به این خاطر که تلفن اختصاصی، اینترنت، لوازم صوتی و تصویری اختصاصی، تخت خواب و حتی حمام با این پرواز در پیش رویتان واقع شده است.

پس اگر می خواهید تجربه سفر به استانبول را با بلیط خوش قیمت تری را داشته باشید به نوع کلاس پرواز خود در زمان خرید بلیط توجه کنید. عموماً بلیط های فرست کلاس برای هنرمندان و افراد مشهوری که تمایل به دیده شدن در کابین های معمولی هواپیما را ندارد یا افرادی که قرار است سفرهای تجاری لاکچری را دنبال نمایند در نظر گرفته می گردد.

با بلیط سیستمی و چارتر تا چه حد آشنایی دارید؟

بلیط سیستمی: شما اگر تمایل دارید پیش از سفر برنامه ریزی شده عمل کنید و از دو هفته قبل بلیط مدنظرتان را در دست داشته باشید. بهتر است شما بلیط سیستمی که از یک ماه قبل در سیستم ایرلاین مربوطه برای خرید در پیش روی شما واقع شده است را تهیه کنید. این بلیط ها با تأخیر و کنسلی کمتری روبرو است و درصورتی که از سفر منصرف شوید هزینه آن بسته به تایم کنسلی استرداد می گردد.

بلیط چارتری: وقتی تمام صندلی های یک پرواز به وسیله یک آژانس هواپیمایی خریداری می گردد. این شرکت سعی بر آن دارد تا تمام صندلی های مسیر مربوطه را به فروش برساند. اگر در روزهای پیک مسافرت این خرید صورت گرفته باشد که قاعدتاً رقمی مشابه بلیط سیستمی در پیش روی شما واقع شده است. حال اگر سفر در آن تاریخ معین کمتر باشد قیمت بلیط چارتری نیز کاهش پیدا می نماید.

بلیط لحظه آخری: بلیط لحظه آخری مربوط به همان بلیط چارتری خریداری شده شرکت هواپیمای می گردد. اگر تایم زیادی به پرواز نمانده باشد و بلیط های آن پرواز به جای مانده باشد. قیمت بلیط کاهش داده می گردد تا سریع تر تمامی صندلی ها به فروش برسد. این سفرها قدری هیجان انگیز و بدون برنامه برای شما رقم می خورد پس احتیاج است همواره خبرنگارانتان دم دستتان باشد. چون ممکن است دو ساعت پیش از پرواز بلیط در دستتان قرار بگیرد. قیمت این بلیط از سیستمی گاها ارزان تر است اما استرداد وجهی در صورت انصراف شما دیگر در کار نیست.

کلام آخر پیرامون عوامل تا تیر گذار بر قیمت بلیط استانبول به تهران

فرقی نمی نماید که قرار است از استانبول به ایران برگردید یا اینکه به قصد سرگرمی و کار باید به استانبول سفر کنید. در هر دو صورت اگر شما بایدونبایدهای را در راستای خرید بلیط هواپیما بدانید. تجربه سفر باقیمت کمتری را در پیش رو خواهد داشت. به عنوان مثال سفر به ترکیه و بازگشت در روزهای که پیک سفر کمتر است و جهانگرد و مسافر کمتری به این شهر سفر می نمایند قیمت بلیط را برای شما ارزان تر رقم خواهد زد.

یا اینکه از بلیط های معمولی به جای فرست کلاس بهره ببرید تا هزینه زیادی به شما تحمیل نگردد. یا اینکه با خرید بلیط چارتر و لحظه آخری اگر هنوز هتل و محل اقامت خود را در استانبول تحویل نداده اید بهره بگیرید. البته اگر در روزهای که تعطیلات است مثل ایام نوروز به ترکیه سفر ننموده اید. در نظر داشتن تمام این گزینه ها قیمت بلیط استانبول به تهران را باقیمت ارزان تری را در پیش روی شما قرار می دهد.

منبع: چمدان
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3086

به "عوامل مؤثر بر قیمت بلیط استانبول به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل مؤثر بر قیمت بلیط استانبول به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید