مدویدیف: سیاست آمریکا به تغییر ریاست کاخ سفید بستگی ندارد

به گزارش راوه بلاگ، معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به اینکه نباید به بهبود روابط مسکو و واشنگتن در دوره بایدن امیدوار بود، گفت: سیاست های تحریمی آمریکا در کنگره همواره مورد حمایت جمهوری خواهان و دموکرات ها قرار گرفته است.

مدویدیف: سیاست آمریکا به تغییر ریاست کاخ سفید بستگی ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری مدویدیف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله ای که امروز (شنبه) در سایت خبرگزاری تاس منتشر شده، با اشاره به این واقعیت که روابط مسکو و واشنگتن، پس از روی کار آمدن دولت جدید در ایالات متحده همچنان بسیار سرد باقی مانده و جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا سیاست ضدروسی خواهد داشت، تأکید کرد که روسیه حاضر به کار با هر رئیس جمهوری در ایالات متحده است و آمادگی دارد همکاری ها در عرصه های مخنلف را از سر بگیرد، ولی دولت بایدن بعید است که اقدام متقابلی انجام دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مدویدیف با یادآوری اینکه سیاست ضدروسی در واشنگتن همواره دنبال می شود و به این بستگی ندارد که چه کسی در رأس کاخ سفید قرار داشته باشد، گفت: با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، امیدهایی برای بهبود و تغییر نیروی محرکه منفی در روابط مسکو و واشنگتن بوجود آمده بود، برای اینکه در سال 2016 به نظر می رسید که روابط دو کشور نمی تواند بدتر از آنچه باشد که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بود. ولی سال های اخیر این توهم را از بین برد. دولت ترامپ بطور سیستماتیک رویارویی واشنگتن و مسکو را شدت بخشید و به سیاست اعمال تحریم ها علیه کشور ما ادامه داد، ضمن اینکه آنها را به عرصه انرژی کشاند و دقیقاً در دوره ریاست جمهوری وی، تعامل دیپلماتیک بین دو کشور به حداقل رسید.

به گفته وی، ترامپ دائما از تمایل برای سرو سامان دادن به روابط با روسیه صحبت می کرد، ولی سخنانش هیچ اهمیتی نداشت، برای اینکه اقدامات محدود کننده علیه مسکو در کنگره آمریکا هم از سوی دموکرات ها و هم از طرف جمهوری خواهان حمایت می شود.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین با اشاره به اینکه اظهارات جو بایدن در مبارزات انتخاباتی در خصوص روسیه همواره آشکارا جنبه خصمانه داشت و دقیقا او روسیه را بزرگترین تهدید برای آمریکا از لحاظ امنیتی نامید، اضافه نمود: در تیم رهبری بایدن سیاستمدارانی هستند که دیدگاه مشابهی دارند و مطلقاً علاقه ای به بهبود روابط بین مسکو و واشنگتن ندارند.

مدویدیف یادآور شد که وعده های انتخاباتی بایدن درباره تمدید پیمان ادامه اقدامات برای کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (پیمان استارت-3) با روسیه خوشبینانه به نظر میرسد ، ادامه داد: ایالات متحده سعی دارد اعتبار خود بعنوان یک شریک راهبردی قابل اعتماد حفظ کند. جو بایدن خواهان کاهش تسلیحات بوده و از دوران اتحاد جماهیر شوروی در تدوین پیمان مربوط به نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر مشارکت داشته است.

وی همچنین با عنوان اینکه جو بایدن تلاش می کند که سیاست اقتصادی خود را متمایز از خط مشی دونالد ترامپ نشان دهد، تأکید کرد که توسعه سیستم حقوقی و سیاسی، انتخاب خاص هر کشوری است، هرچند بسیاری از کشورها، و قبل از همه ایالات متحده، سعی می کنند تا خود را موثرترین الگو در این زمینه نشان دهند.

دیمیتری مدویدیف همچنین ابراز عقیده کرد که دولت جدید آمریکا ممکن است در صورت ضرورت و در شرایط جدید، محدودیت های تجاری در رابطه با چین را حفظ کند، برای اینکه جو بایدن در سخنرانی های انتخاباتی خود، چین را اصلی ترین رقیب تجاری آمریکا نامید.

به گفته وی، تجارب بدست آمده از قوانین تحریمی در ایالات متحده ثابت کرده که محدودیت های اعمال شده علیه سایر کشورها، حتی در شرایطی که دلایل اعمال آنها از بین رفته، همچنان به موجودیت خود ادامه می دهند.

این مقام بلندپایه روس همچنین در بخش دیگری از این مقاله یادآور شد که فناوری که آمریکا برای دموکراتیزه سازی سایر کشورها استفاده می کرد، اکنون مانند یک بومرنگ به واشنگتن بازگشته است و جنگ سرد داخلی که چندین ماه است در طول مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده جریان داشته، اکنون به اوج خود رسیده است.

مدویدیف ادامه داد: اکنون همه جهان حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا را محکوم کرده و با نگرانی منتظر ادامه فرایند اوضاع هستند، هنوز مشخص نیست که جمهوری خواهان و دموکرات ها بتوانند به نقطه مشترکی دست یابند. شکاف بوجود آمده در جامعه آمریکا همچنان در حال رشد است و هیچکس نمی تواند به این سئوال پاسخ دهد که آیا کسی یا ارزش بی قید و شرطی وجود دارد که بتواند ملت آمریکا را متحد کند. وضعیتی که در پی زنجیره ای از حوادث مبتنی بر سیستم انتخاباتی ایالات متحده بوجود آمده، می تواند منجر به موج تازه ای از خشونت ها و ناآرامی ها در این کشور شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1910

به "مدویدیف: سیاست آمریکا به تغییر ریاست کاخ سفید بستگی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدویدیف: سیاست آمریکا به تغییر ریاست کاخ سفید بستگی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید