مسابقات اتومبیلرانی جهان و زمان برگزاری آنها برای برنامه ریزی سفر

به گزارش راوه بلاگ، مسابقات اتومبیل‌رانی از محبوب‌ترین ورزش‌های موتوری در سراسر جهان هستند. طرفداران زیادی در سراسر جهان وجود دارند که برای تماشای این مسابقات به محل برگزاری آن‌ها سفر می‌کنند. برخی از معروف‌ترین و بزرگترین مسابقات جهانی اتومبیل‌رانی عبارتند از:

مسابقات اتومبیلرانی جهان و زمان برگزاری آنها برای برنامه ریزی سفر

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

فرمول یک جایزه بزرگ بحرین

فصل فرمول یک در ماه مارس آغاز می‌شود. اولین مسابقه فصل، جایزه بزرگ بحرین است که هر ساله در اواخر ماه مارس برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ بحرین از 31 مارس تا 2 آوریل برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ استرالیا

جایزه بزرگ استرالیا یکی دیگر از مسابقات ابتدای فصل فرمول یک است که هر سال در ملبورن برگزار می‌شود. این مسابقه معمولا در اواسط تا اواخر ماه آوریل برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ استرالیا از 31 آوریل تا 2 آوریل برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ موناکو

جایزه بزرگ موناکو یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین مسابقات فرمول یک است که به دلیل مسیر خیابانی و پیچیده‌اش شهرت دارد. این مسابقه همه ساله در ماه مه در شهر موناکو برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ موناکو از 26 تا 28 مه برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ اسپانیا

جایزه بزرگ اسپانیا یکی دیگر از مسابقات محبوب فصل است که در ماه مه در بارسلونا برگزار می‌شود. این مسابقه در مسیری به نام کاتالونیا که یکی از مسیرهای محبوب فرمول یک است، برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ اسپانیا از 19 تا 21 مه برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ مونزا

جایزه بزرگ مونزا در ایتالیا یکی دیگر از مسابقات کلاسیک فرمول یک است که در اواخر ماه مه برگزار می‌شود. این مسابقه در مسیر مونزا که یک مسیر سرعت بالاست برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ مونزا از 26 تا 28 مه برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ کانادا

جایزه بزرگ کانادا در ماه ژوئن برگزار می‌شود. این مسابقه در مسیر جزیره ژیل در شهر مونترال کانادا برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ کانادا از 16 تا 18 ژوئن برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ بریتانیا

جایزه بزرگ بریتانیا یکی از محبوب‌ترین مسابقات فرمول یک است که در اوایل ماه ژوئیه در سیلورستون انگلستان برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ بریتانیا از 7 تا 9 ژوئیه برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ اتریش

جایزه بزرگ اتریش در مسیر رد بول رینگ در اواخر ماه ژوئن برگزار می‌شود. این مسابقه در کشور اتریش و در شهر اشپیلبرگ برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ اتریش از 30 ژوئن تا 2 ژوئیه برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ مجارستان

جایزه بزرگ مجارستان در مسیر هونگارورینگ در اواخر ماه ژوئیه برگزار می‌شود. این مسابقه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ مجارستان از 21 تا 23 ژوئیه برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ بلژیک

جایزه بزرگ بلژیک در اواخر ماه اوت در مسیر اشپا-فرانکرشام برگزار می‌شود. این مسابقه در شهر اشپا در کشور بلژیک برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ بلژیک از 25 تا 27 اوت برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ هلند

جایزه بزرگ هلند در اواخر ماه اوت و اوایل ماه سپتامبر در مسیر زاندوورت برگزار می‌شود. این مسابقه در شهر زاندوورت هلند برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ هلند از 25 تا 27 اوت برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ ایتالیا

جایزه بزرگ ایتالیا در اوایل ماه سپتامبر در مسیر مونزا برگزار می‌شود. این دومین بار در فصل است که مسابقه فرمول یک در مسیر مونزا برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ ایتالیا از 1 تا 3 سپتامبر برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ سنگاپور

جایزه بزرگ سنگاپور یکی از تازه‌ترین مسابقات فرمول یک است که از سال 2008 شروع به برگزاری کرده است. این مسابقه شبانه در اواسط ماه سپتامبر برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ سنگاپور از 15 تا 17 سپتامبر برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ روسیه

جایزه بزرگ روسیه یکی دیگر از مسابقات نسبتا جدید فرمول یک است که از سال 2014 شروع به برگزاری کرده است. این مسابقه در اواخر ماه سپتامبر در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ روسیه از 22 تا 24 سپتامبر برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ ژاپن

جایزه بزرگ ژاپن یکی از محبوب‌ترین مسابقات فرمول یک در آسیا است که از سال 1987 برگزار می‌شود. این مسابقه در اوایل ماه اکتبر در مسیر فوجی اسپیدوای در شهر سوزوکا ژاپن برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ ژاپن از 6 تا 8 اکتبر برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ آمریکا

جایزه بزرگ آمریکا یکی از تازه‌ترین مسابقات فرمول یک است که از سال 2012 آغاز به برگزاری کرده است. این مسابقه در ماه اکتبر در مسیر سیرکویت آو د آمریکا در تگزاس برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ آمریکا از 20 تا 22 اکتبر برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ مکزیک

جایزه بزرگ مکزیک دیگر مسابقه‌ای است که از سال 1963 در تقویم فرمول یک قرار گرفته است. این مسابقه در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر در مکزیکو سیتی برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ مکزیک از 27 تا 29 اکتبر برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ برزیل

جایزه بزرگ برزیل یکی دیگر از مسابقات پرطرفدار فصل فرمول یک است که از سال 1973 برگزار می‌شود. این مسابقه در اوایل ماه نوامبر در شهر سائو پائولو برزیل برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ برزیل از 3 تا 5 نوامبر برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ ابوظبی

جایزه بزرگ ابوظبی یکی از تازه‌ترین مسابقاتی است که از سال 2009 به برنامه فرمول یک اضافه شده است. این مسابقه در ماه نوامبر در جزیره یاس در ابوظبی برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ ابوظبی از 17 تا 19 نوامبر برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ بحرین

جایزه بزرگ بحرین مسابقه پایان فصل فرمول یک است که از سال 2004 به برنامه اضافه شده است. این مسابقه در اواخر ماه نوامبر یا اوایل دسامبر در بحرین برگزار می‌شود. در سال جاری، جایزه بزرگ بحرین از 24 تا 26 نوامبر برگزار خواهد شد.

با دانستن زمان برگزاری این مسابقات می‌توان برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفر و تماشای مسابقات مورد علاقه خود داشت. امیدواریم این اطلاعات به برنامه‌ریزی سفر شما برای تماشای زنده مسابقات فرمول یک کمک کند.

انتشار: 16 مهر 1402 بروزرسانی: 16 مهر 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1529

به "مسابقات اتومبیلرانی جهان و زمان برگزاری آنها برای برنامه ریزی سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات اتومبیلرانی جهان و زمان برگزاری آنها برای برنامه ریزی سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید