معرفی ایده های جذاب برای طراحی کناف سقف شیب دار

به گزارش راوه بلاگ، کار کردن با یک دیوار شیب دار در خانه یکی از سخت ترین چالش هایی است که هر طراح یا خانه داری با آن روبرو می گردد. برای تزیین چنین سقف هایی عمدتا نمی گردد از رنگ یا کاغذ دیواری استفاده کرد چرا که محیط خانه را کوچک و گرفته نشان می دهند. یک راه جایگزین و خوب استفاده از کناف یا سقف کاذب است. طراحی کناف سقف شیب دار اگر اصولی و درست انجام گردد محیطی ایجاد می نماید که تابحال در هیچ کجا مثل و مانندش مشاهده نشده است. چنین سقف هایی قطعا قدرت این را خواهند داشت که به نقطه کانونی دکوراسیون خانه تبدیل شوند. در این مطلب به معرفی چند ایده جذاب و جالب در رابطه با تزیین سقف های شیب دار با انواع کناف می پردازیم. لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

معرفی ایده های جذاب برای طراحی کناف سقف شیب دار

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

گاهی اوقات سقف بعضی خانه ها یا اتاق ها بقدری شیب دار و کوتاه است که حتی افراد بلند قد نمی توانند براحتی در آن راست بایستند. اما همانطور که گفتم با استفاده از چند روش اصولی می توانید این محدودیت را تبدیل به فرصت کنید. اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، نترسیدن از اجرای طرح های بدیع، خلاقانه و جالب است. وقتی صبحت از طراحی کناف سقف شیب دار می گردد، اولین نکته ای که اهمیت می یابد، استفاده از طرح های خلاقانه است. گاهی اوقات ممکن است این طرح ها بنظر غیر کاربردی و عجیب بیایند اما آنچه در خاتمه کار می بینیم یک سقف بی نهایت زیبا و مدرن خواهد بود. در نتیجه برای اجرای چنین طرح هایی باید شجاعانه تصمیم بگیرید.

سقف های شیب دار بخاطر حالتی که دارند، اگر کمی در تزیینات آنها زیاده روی گردد، فضای داخل خانه را بهم ریخته و شلوغ نشان می دهد. بنابراین بنظر بسیاری از طراحان، بهترین سبک برای طراحی کناف سقف شیب دار، سبک مدرن است. در سبک مدرن باید طرح ها تا جای ممکن ساده با خطوط مستقیم و شکسته، زوایایی تند و بدون هیچگونه انحنا و پیچش خاصی باشند. سادگی سقف های مدرن باعث می گردد اتاق هایی که سقف شیب دار دارند، دلباز، مرتب و منظم دیده شوند.

سقف کاذب کناف فوق العاده شیک مناسب برای منزل و اماکن عمومی

بسیاری ترجیح می دهند بجای سقف شیب دار منزل خود را مانند خانه های شیروانی، به سقفی صاف بدل نموده و اتاق شیروانی از فضای اصلی خانه جدا گردد. چنین طرحی قطعا خیلی اجرای راحت تری دارد. اگر سقف صاف و یکدست می خواهید قطعا کناف بهترین متریال برای این کار است. البته برای زیبایی کار می توان فقط قسمتی از سقف شیب دار را کناف کار کنید. برای مثال شکل اول در پایین طرحی را نشان می دهد که آغاز سقف شیب دار به حال خود رها شده و پس از حدود 1.5 متر، کناف کاری سقف آغاز شده است. استفاده از رنگ متفاوت در گوشه سقف نیز جذابیت فضا را بی نهایت افزایش دهد. از این قسمت متفاوت، می توانید بعنوان اتاق غذاخوری بهره ببرید.

سقف سالن های عظیم و عمومی که اکثرا حالتی شیب دار و شیروانی دارند، با سقف کاذب کناف پوشیده می گردد. این سقف ها هم مصالح و نازیبایی های سقف اصلی را زیر خود پنهان نموده و هم بخاطر عایق بودن، ایمنی و صرفه بهتری نسبت به متریال های دیگر دارند. طراحی کناف سقف شیب دار در سالن های عمومی بخاطر فضای عظیم تر می توانند از طرح های پیچیده و شلوغ هم استفاده نمایند اما همانطور که در بالا اشاره شد، این کار در فضای داخلی منازل مسکونی سقف کاذب ساده و مدرن بهترین انتخاب است.

آشنایی با 6 مدل سقف کاذب مغازه

نورپردازی سقف کناف همواره یکی از جنبه های مهم طراحی داخلی محسوب می گردد. از آنجایی که سقف های شیروانی و شیب دار وقتی با کناف پوشانده می شوند، ارتفاع کمتری نسبت به سقف های معمولی دارند، در صورت نبود نورپردازی مناسب می تواند فضای داخل را گرفته و تاریک نشان دهد. از این رو استفاده از سیستم های نورپردازی اصولی، طوری که تمام گوشه های منزل روشن دیده شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای رنگ نورپردازی توصیه می گردد بیشتر از دو رنگ متفاوت استفاده نگردد. هر چند توصیه اول استفاده از رنگ های خنثی است اما سقف های شیب دار هر چقدر هم که فضای زیرشان کوچک باشد، وقتی با دو نور متفاوت روشن می شوند، حالتی لوکس، دنج و جذاب بخود می گیرند. البته نکته مهم اینجاست که تمام نورها باید بصورت یکسان و مساوی در تمام سقف پخش شوند.

آشنایی با مدل های شیک و منحصر بفرد پوشش سقف کاذب چوبی

همانطور که در عکس های این مطلب مشاهده نمودید، طراحی کناف سقف شیب دار به همان مقدار که کار سخت و چالش برانگیزی است، به همان مقدار هم جذاب و هیجان انگیز می باشد. سقف های شیب دار فرصتی بسیار مناسب برای طراحی یک خانه متفاوت و خاص نسبت با سایر خانه هایی که بصورت روزمره مشاهده می کنیم در اختیارمان قرار می دهند. همینکه سقف شیب دار خودنمایی نموده و حالتی دلپذیر و هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه داشته باشد، یعنی کار به درستی اجرا شده است. امیدوارم عکس های این مطلب ایده های مناسبی برای کار با سقف های شیب دار در اختیار شما عزیزان قرار داشته باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1279

به "معرفی ایده های جذاب برای طراحی کناف سقف شیب دار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ایده های جذاب برای طراحی کناف سقف شیب دار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید