آشنایی با معروف ترین موزه های علمی جهان

به گزارش راوه بلاگ، موزه‌های علمی از جاذبه‌های گردشگری محبوب بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا هستند. این موزه‌ها معمولاً دارای بخش‌های متنوعی برای نمایش یافته‌ها و دستاوردهای علمی در زمینه‌های مختلف از جمله فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، نجوم و ... هستند.

آشنایی با معروف ترین موزه های علمی جهان

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

در این موزه‌ها می‌توانید به صورت عینی با مفاهیم و اکتشافات علمی آشنا شوید. همچنین کودکان و نوجوانان می‌توانند از طریق بازی و تعامل با اجسام به یادگیری علوم علاقه‌مند شوند.

در این مقاله قصد داریم با معروف‌ترین و بهترین موزه‌های علمی دنیا که حتماً باید در برنامه‌ی سفرهایتان قرار دهید، آشنا شویم:

موزه علوم لندن

یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین موزه‌های علمی دنیا، موزهٔ علوم لندن در انگلستان است. این موزه دارای گالری‌های متنوعی است که اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان به صورت تعاملی با مفاهیم و دستاوردهای علمی آشنا شوند.

موزهٔ علوم لندن در سال 1857 تأسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های علمی جهان به شمار می‌رود. این موزه دارای بیش از 300 هزار اشیای نمایشی در زمینه‌های مختلف علمی است.

بخش‌های محبوب این موزه شامل بخش فضا، بخش زمین‌شناسی، بخش رباتیک، بخش انرژی، بخش آب و هوا و بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات است. همچنین یکی از جاذبه‌های اصلی این موزه، سیمولاتور زلزله آن است که امکان تجربهٔ زلزله را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

موزهٔ علوم لندن با بیش از 3 میلیون بازدیدکننده در سال، یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری لندن به شمار می‌رود.

موزه علوم طبیعی آمریکا

موزهٔ علوم طبیعی آمریکا در شهر نیویورک یکی دیگر از معروف‌ترین موزه‌های علمی دنیا است که در سال 1869 تأسیس شده است.

این موزه بزرگ‌ترین موزهٔ علوم جهان از نظر مساحت و مجموعه‌ی نمایشی است و دارای بیش از 45 میلیون قلم نمایشی در زمینه‌های مختلفی مانند جانورشناسی، گیاه‌شناسی، ستاره‌شناسی، زمین‌شناسی، انسان‌شناسی و باستان‌شناسی است.

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این موزه، بخش دایناسورها است که دارای مجسمه‌های عظیم و باشکوهی از انواع دایناسورهاست و فرصتی فوق‌العاده برای آشنایی نزدیک با این موجودات افسانه‌ای فراهم می‌کند.

بخش کیهان‌شناسی نیز که حاوی نمایشگاهی دربارهٔ منشأ و تکامل جهان است، از دیگر جاذبه‌های این موزه به شمار می‌رود.

موزه علوم طبیعی برلین

موزهٔ علوم طبیعی برلین که با نام موزهٔ هومبولت نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین و مجهزترین موزه‌های تاریخ طبیعی در جهان است که در سال 1889 در شهر برلین آلمان تأسیس شده است.

این موزه دارای مجموعه‌ای غنی و کم‌نظیر از نمونه‌های گیاهی و جانوری است و با بیش از 30 میلیون نمونهٔ علمی، بزرگ‌ترین موزهٔ تاریخ طبیعی در جهان محسوب می‌شود.

علاوه بر نمایشگاه‌های دائمی، این موزه به طور مرتب نمایشگاه‌های موقتی نیز برپا می‌کند که موضوع آن‌ها معمولاً در رابطه با مسائل زیست‌محیطی و حفاظت از منابع طبیعی است.

موزه علوم طبیعی برلین سالانه پذیرای بیش از 5 میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان است.

موزه علم و صنعت شیکاگو

موزه علم و صنعت شیکاگو که به اختصار MSI نامیده می‌شود، یکی از برترین موزه‌های علمی تعاملی در جهان است که در سال 1933 در شهر شیکاگوی آمریکا تأسیس شد.

ویژگی منحصربفرد این موزه اتاق‌ها و نمایشگاه‌های فراوان تعاملی و آموزشی آن است که امکان آشنایی عملی با مفاهیم علمی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

بخش‌های مختلف این موزه شامل نمایشگاه هوا و فضا، کاوشگران زمین، فناوری حمل و نقل، انرژی پایدار و محیط زیست، ذهن انسان و بدن انسان است.

موزه علم و صنعت شیکاگو با بیش از 14 هزار اشیای نمایشی، سالانه پذیرای حدود 2 میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیاست.

موزه ملی هوافضای واشنگتن

موزه ملی هوافضای واشنگتن یکی از مشهورترین موزه‌های فضایی دنیاست که در سال 1976 در شهر واشنگتن دی‌سی ایالات متحده آمریکا تأسیس شده است.

این موزه دارای مجموعه‌ای غنی از هواپیماها و فضاپیماها از جمله فضاپیمای آپولو 11 و شاتل‌های فضایی است. همچنین نمایشگاه‌هایی دربارهٔ تاریخچهٔ پروازهای فضایی، پیشرفت‌های فناوری هوانوردی، تحقیقات فضایی و ... در این موزه برپاست.

یکی از عظیم‌ترین اجرام نمایشی این موزه، شاتل فضایی است که در فضای باز موزه به نمایش گذاشته شده است. موزه ملی هوافضای واشنگتن سالانه پذیرای بیش از 5 میلیون نفر بازدیدکننده از سراسر جهان است.

موزه علوم بوستون

موزه علوم بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا، یکی دیگر از مراکز مهم آموزش علوم در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود.

این موزه که در سال 1830 تأسیس شده، دارای بیش از 700 هزار اشیای نمایشی در زمینه‌های مختلف علمی است. موزه علوم بوستون با بیش از 500 هزار بازدیدکننده در سال، پرطرفدارترین موزه‌ی علمی نیمکرهٔ غربی است.

در نتیجه 

د این مقاله به معرفی برخی از مشهورترین و باارزش‌ترین موزه‌های علمی جهان پرداختیم. این موزه‌ها علاوه بر ارائهٔ دانش علمی، منبع الهامی برای نسل جدید محققان و دانشمندان هستند.

بازدید از این موزه‌ها می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی برای گردشگران و علاقه‌مندان به علم باشد. پس اگر به سفرهای علمی علاقه دارید، حتماً بازدید از این موزه‌های معروف جهانی را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

انتشار: 14 مهر 1402 بروزرسانی: 14 مهر 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 446

به "آشنایی با معروف ترین موزه های علمی جهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با معروف ترین موزه های علمی جهان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معروف ترین موزه های علمی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید