نخستین جشنواره ملی ترویج نجوم در اصفهان برگزار می گردد

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران/اصفهان مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب از برگزاری جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب، یادمان پروفسور احمد کیاست پور در اصفهان اطلاع داد.

نخستین جشنواره ملی ترویج نجوم در اصفهان برگزار می گردد

مهری نقوی در گفت و گو با خبرنگاران، با اعلام این خبر، اظهار کرد: جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب یادمان پرفسور احمد کیاست پور برای نخستین بار در کشور در راستای پاسداشت زحمات و کوشش های دکتر کیاست پور در زمینه علم نجوم و اپتیک و یادمان این شخصیت علمی به اسم یکی از بنیانگذاران مرکز نجوم ادیب و با هدف ترویج علم به ویژه علم نجوم برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: این جشنواره ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه، دانشجویان و منجمان آماتور برنامه ریزی شده و منجمان آماتور خارج از کشور هم امکان شرکت در این جشنواره را دارند که دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و باشگاه های فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان از جمله حامیان اصلی جشنواره ملی ترویج نجوم هستند.

مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره ملی ترویج نجوم در دو بخش فراخوان مقالات علمی و عکس نجومی برگزار می گردد، توضیح داد: بخش فراخوان مقاله های علمی محورهای موضوعی شامل موضوعات خورشید و منظومه شمسی، نجوم رصدی، علم و فناوری فضایی، سیارات فراخورشیدی، اختر فیزیک، اختر زیست شناسی و کیهان شناسی است.

نقوی ادامه داد: بخش دوم مربوط به بخش عکس است که در سه محور موضوعی آسمان شب یا نمای باز، عمق آسمان (deep sky) و منظومه شمسی برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه داوری آثار در مهر و آبان انجام می گردد، گفت: پس از انجام داوری، آثار راه یافته به مرحله نهایی در روزهای 16، 17 و 18 آذرماه در فضای مجازی اعلام می شوند و این جشنواره در روز 18 آذرماه با اعلام آثار برگزیده به ایستگاه آخر خواهد رسید.

به گفته مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان مقرر شده که این جشنواره سالانه در مرکز نجوم ادیب برگزار گردد.

وی به علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره گفت: افراد می توانند آثار خود را تا انتها شهریورماه امسال به آدرس www.nojoum.esfahanfarhang.ir ارسال نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 36683535 تماس حاصل نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2482

به "نخستین جشنواره ملی ترویج نجوم در اصفهان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره ملی ترویج نجوم در اصفهان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید