نظر مردم آمریکا برای تعویق انتخابات چیست؟

به گزارش راوه بلاگ، ایرنا نوشت: نتایج نظرسنجی جدید موسسه ایپسوس و رویترز حاکی است که دو سوم از شرکت کنندگان در این آنالیز با به تاخیر افتادن انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به دلیل شیوع کرونا، مخالف هستند.

نظر مردم آمریکا برای تعویق انتخابات چیست؟

به گزارش رویترز، این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیش از نیمی از نظردهندگان معتقدند که مطرح شدن ایده به تعویق افتادن انتخابات از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با هدف یاری به وی در عرصه سیاسی صورت گرفته است.

این نظرسنجی از 31 ژوئیه تا 4 اوت (10 تا 14 مرداد) انجام شد، اندکی پس از زمانی که ترامپ بدون مدرک و سند ادعا کرد که برگزاری انتخابات پستی به تقلب گسترده در انتخابات منجر می گردد و بهتر است انتخابات به زمان دیگری موکول گردد.

این ایده بلافاصله از طرف دموکرات ها و جمهوریخواهان کنگره رد شد، افرادی که برای تغییر زمان انتخابات، اختیار صرف دارند.

همچنین بیشتر آمریکایی ها با این نظریه مخالفت کردند. نظرسنجی صورت گرفته نشان داد که 66 درصد از رای دهندگان با مخالف به تاخیر افتادن زمان انتخابات ماه نوامبر (آبان ماه) هستند که این تعداد شامل هشت نفر از هر 10 نفر دموکرات و پنج نفر از هر 10 نفر جمهوریخواه می گردد.

23 درصد از دیگر رای دهندگان که بیشترا جمهوریخواه بودند، از تاخیر انتخابات حمایت کردند و 11 درصد گفتند که اطمینانی در خصوص این مساله ندارند.

همچنین نتایج یک نظرسنجی دیگر از طرف موسسه ایپسوس و رویترز در روزهای 3 و 4 اوت (13 و 14 مرداد) انجام شد، مشخص کرد که جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ، به میزان 10 درصد از ترامپ پیشتر است، در حالی که کمتر از 100 روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است.

طبق این نظرسنجی، 44 درصد معتقدند که نحوه مدیریت بایدن بر بحران کرونا بهتر از ترامپ است.

همچنین براساس نتایج این نظرسنجی، 54 درصد از پرسش شوندگان دلیل کوشش ترامپ برای به تاخیر انداختن انتخابات را یاری به خود برای انتخاب دوباره دانستند.

در این میان، طرفداران دو حزب مختلف آمریکا نظرات متفاوتی درمورد اهداف ترامپ دارند، به طوری که دموکرات ها تا حد زیادی تصور می نمایند که رئیس جمهوری قصد ذی نفع شدن به لحاظ سیاسی را دارد، اما جمهوریخواهان به میزان قابل توجهی، قصد ترامپ از تاخیر در انتخابات را محافظت از تمامیت انتخابات آمریکا می دانند.

کارشناسان حقوقی هشدار داده اند که حملات مکرر ترامپ ممکن است ایمان طرفداران وی به فرآیند انتخابات را تضعیف کند و باعث گردد این افراد نتایج شکست احتمالی وی را به سختی بپذیرند.

از سویی، کاخ سفید در ماجرای تعویق انتخابات کنار ترامپ نایستاد و مارک میدووز رییس کارکنان کاخ سفید و مشاوران ستاد انتخابات ترامپ گفتند که به رغم اظهارات او، انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سوم نوامبر (13 آبان ماه) در موعد مقرر برگزار می گردد.

جان میلر مشاور انتخاباتی ترامپ نیز در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز سخنان مشابهی مطرح و تاکید نمود که ترامپ هم می خواهد انتخابات در زمان مقرر در سوم نوامبر برگزار گردد.

از سال 1845، کنگره انتخابات را در روز سه شنبه بعد از نخستین دوشنبه ماه نوامبر مشخص نموده است که در این دوره از انتخابات با روز سه شنبه 13 آبان مصادف می گردد.

این انتخابات برای مشخص پنجاه و نهمین رییس جمهوری آمریکا و معاون او برگزار می گردد. درخواست ترامپ با توجه به این که در نظرسنجی های اخیر از جو بایدن معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا عقب افتاده است از سوی بعضی رسانه های آمریکایی بی سابقه ارزیابی شده است.

311311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1282

به "نظر مردم آمریکا برای تعویق انتخابات چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر مردم آمریکا برای تعویق انتخابات چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید