شرایط روزنامه ها در نخستین هفته بازگشت

به گزارش راوه بلاگ، مدیرمسوول روزنامه دنیای اقتصاد درباره نحوه استقبال از بازگشت مجدد روزنامه های کاغذی به پیشخان، گفت: گزارشی که ما از فروش در چند روز گذشته داشته ایم، گزارش مثبت و خوبی بوده است. طبیعی است که فروش، کمی کاهش داشته باشد زیرا الان خیلی از فعالیت های مالی دچار رکود شده اما فروش قابل قبول بوده است.

شرایط روزنامه ها در نخستین هفته بازگشت

علیرضا بختیاری ـ مدیرمسوول روزنامه جهانی اقتصاد ـ در گفت وگویی با خبرنگاران درباره تاثیر بیماری کرونا بر مطبوعات کاغذی گفت: هر کاری که در جهان شکل می گیرد علی القاعده یک مدل و الگویی دارد؛ اتفاقی که در ایران افتاده است در بقیه کشورها هم افتاده و وضع مطبوعات مکتوبشان قابل رصد و پیگیری است. ممکن است مطبوعات کاهش فروش یا کاهش تیراژ داشته باشند اما کشوری فراوری و چاپ روزنامه را متوقف ننموده است و اتفاقا در شرایط قرنطینه مطبوعات چاپی را به دست مخاطبانشان می رسانند.

بختیاری درباره توزیع روزنامه ها در شرایط قرنطینه گفت: در سطح تهران مسئله ای درخصوص توزیع روزنامه ها نداشتیم. در یکی دو استان مشکل توزیع داشتیم که آن هم با هماهنگی هایی که صورت گرفت حل شد.

او درباره اهمیت مطبوعات چاپی گفت: بخشی از رسانه، مطبوعات چاپی هستند. باید در اطلاع رسانی پاسخ سلیقه های مختلف داده گردد و هیچ بخش از مطبوعات تعطیل بردار نیست. هر بخشی از مطبوعات در آموزش مردم موثرند و به رونق مالی یاری می نمایند.

بختیاری با بیان اینکه کرونا به عنوان مساله ای جهانی بر همه رسانه ها تاثیر گذاشته و در موضوعات مختلف نمود پیدا نموده است، مطرح نمود: الان در مطبوعات جهان موضوع کرونا و اثر کرونا بر فعالیت های مختلف که برای روزنامه ما فعالیت مالی است موضوع اصلی است. تغییر اساسی در محتوا شکل نگرفته اما تاثیر کرونا بر بقیه بخش ها غالب شده است.

مدیر مسوول روزنامه جهانی اقتصاد، با اشاره به افزایش تعداد مخاطبان اشتراکی در روزنامه ها، درباره توزیع مطبوعات گفت: ما مشترکینی داریم که از قبل بوده اند و روزنامه را برایشان ارسال می کنیم اما سیستم توزیع را نمی توان به سرعت تغییر داد و احتیاج به زمان دارد اما این امکان وجود دارد. توزیع در جهان هم تغییر نموده و خیلی از کشورها مطبوعات چاپی شان مشترک محور است. این موضوع کم کم دارد جا می افتد و تعداد مشترکان ما هم رو به افزایش است. اما با تصمیم فوری و فکر نشده عملی نمی گردد؛ موضوعی است که قابل مطالعه و آنالیز است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 722

به "شرایط روزنامه ها در نخستین هفته بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط روزنامه ها در نخستین هفته بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید