چگونه امنیت اینترنت خانگی را ارتقا بدهیم؟

به گزارش راوه بلاگ، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به تشریح روش های افزایش امنیت اینترنت خانگی توسط کاربران پرداخت.

چگونه امنیت اینترنت خانگی را ارتقا بدهیم؟

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ علی محمد رجبی در تبادل نظر با خبرنگاران، در مورد روش های افزایش امنیت اینترنت خانگی توسط کاربران، گفت: امروزه یکی از ابزارهای برقراری ارتباط با فضای مجازی و دنیای وب، اینترنت های خانگی است.

وی اضافه نمود: با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و فعالیت کاربران در فضای مجازی، مجرمان سایبری با اعمال ترفندهای مختلف و اجرای نقشه های گوناگون در پی سودجویی از کاربران هستند، یکی از بسترهای آسیب پذیر شبکه های اینترنت خانگی است که برای عدم سوءاستفاده مجرمان سایبری از این بستر باید بعضی راهکارهای امنیتی برای افزایش امنیت اینترنت های خانگی به هموطنان اطلاع رسانی گردد.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه تعویض نام کاربری و رمز عبور پیش فرض مودم بی سیم یکی از این راهکارها است، توضیح داد: (ssid) و کلید امنیتی (security key) پیش فرض شبکه باید به صورت دوره ای تعیین و مداوم تغییر پیدا کند تا دسترسی مجرمان به این موارد کاهش پیدا کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه کاربران هنگام عدم استفاده طولانی مدت از شبکه اینترنت خانگی، بی سیم شبکه ها را خاموش نمایند، اضافه نمود: یکی دیگر از راهکارهای مناسب مخفی کردن نام (ssid) شبکه بی سیم است که توسط هموطنان باید این اقدام اجرایی گردد و همچنین (mac filter) باید در حالت روشن قرار بگیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1945

به "چگونه امنیت اینترنت خانگی را ارتقا بدهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه امنیت اینترنت خانگی را ارتقا بدهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید