کره شمالی 2 موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش راوه بلاگ، نخست وزیر ژاپن خاطرنشان کرد، کره شمالی امروز (پنجشنبه) دو موشک بالستیک به طرف دریای ژاپن پرتاب کرد؛ اقدامی که تنش ها در آستانه بازی های المپیک ژاپن را تشدید می نماید و فشارها بر دولت جدید آمریکا را افزایش می دهد.

کره شمالی 2 موشک بالستیک شلیک کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن امروز این اقدام کره شمالی را محکوم کرد و گفت: پرتاب این موشک ها صلح و امنیت کشور و منطقه مان را تهدید می نماید و نقض قطعنامه های سازمان ملل محسوب می گردد. ما قویا به این اقدام اعتراض داریم و آن را محکوم می کنیم. ما مصمم هستیم که از جان شهروندانمان و زندگی صلح آمیز آنها به هر قیمتی حفاظت کنیم و همکاری نزدیکی با کشورهای دیگر از جمله آمریکا و کره جنوبی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: دولت تائید نموده که این موشک ها در منطقه مالی در دریای ژاپن فرود آمده اند اما من خواهان آماده باش کامل کشور هستم.

سوگا توضیح داد: نشست فوق العاده شورای امنیت ملی برگزار گردید تا درباره واکنش ژاپن و جمع آوری اطلاعات صحبت گردد.

ژاپن اعتراض رسمی خود را به وسیله سفارتش در چین ابراز نموده و گفت که این آزمایش صلح و امنیت این منطقه را تهدید می نماید.

در همین حال شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز به شدت ابراز نگرانی کرد.

این پرتاب های موشکی همزمان با شروع رله مشعل بازی های المپیک در ژاپن صورت گرفتند؛ رله مشعلی که شروع یک شمارش معکوس چهار ماهه برای بازی های تابستان در توکیو هستند که به خاطر پاندمی کرونا به تعویق افتادند.

سوگا تاکید نمود که در جریان سفرش به واشنگتن در ماه آینده میلادی و ملاقات با جو بایدن امنیت بازی های المپیک را تضمین می نماید و به طور مفصل درباره موضوع کره شمالی از جمله این پرتاب های موشکی صحبت خواهد نمود.

موشک های بالستیک کره شمالی تحت قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ممنوع هستند و اگر این پرتاب تائید گردد بیانگر چالش جدیدی برای کوشش های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در برقرای ارتباط و مشارکت با پیونگ یانگ است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز در بیانیه ای گزارش داد که دست کم دو پرتابه نامشخص از ساحل شرقی استان هامگیونگ جنوبی کره شمالی به طرف دریای ژاپن پرتاب شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا مشغول تجزیه و تحلیل داده های این پرتاب برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر هستند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز نشست فوق العاده شورای امنیت ملی را برگزار خواهد نمود تا درباره این پرتاب های موشکی مذاکره نمایند.

فرماندهی اقیانوس آرام-هند ارتش آمریکا نیز امروز در بیانیه ای گفت: این پرتاب های موشکی بر تهدیدی که برنامه تسلیحاتی نامشروع کره شمالی برای همسایگانش و جامعه بین الملل دارد، تاکید می نمایند.

این فرماندهی بیان کرد که اوضاع را تحت نظر دارد و با متحدان رایزنی می نماید.

این در حالی است که مقامات آمریکا و کره جنوبی پیش تر اعلام نموده بودند که کره شمالی روز یکشنبه دو موشک کروز کوتاه برد شلیک نموده بود اما بایدن این آزمایشات موشکی را کم اهمیت جلوه داد و آنها را اقدامی معمولی توصیف کرد و مقامات واشنگتن تاکید نمودند که همچنان آماده مذاکره با پیونگ یانگ هستند.

،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2231

به "کره شمالی 2 موشک بالستیک شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی 2 موشک بالستیک شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید