یمن، نقشه عربستان برای تحویل استان ابین به القاعده

به گزارش راوه بلاگ، یک مقام یمنی از نقشه متجاوزان سعودی برای تحویل استان ابین به گروه تروریستی القاعده خبر داد.

یمن، نقشه عربستان برای تحویل استان ابین به القاعده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از العهد،صالح الجنیدی معاون استاندار ابین یمن تاکید کرد کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی می خواهند این استان را عمدا به میدان نزاع میان مزدورانشان تبدیل کنند که سبب آواره شدن صدها خانواده در اطراف شهر زنجبار و نزدیکی خطوط تماس در مناطق الشیخ سالم، الطریه وودای سلا شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

الجنیدی کشورهای متجاوز و شبه نظامیان حامی آنها را مسئول پیامدهای انسانی ناشی از نزاع و درگیری در استان ابین دانست و از عقلای این استان از جمله شیوخ و شخصیتهای تاثیرگذار اجتماعی خواست توطئه متجاوزان را خنثی کنند که بیش از دو سال است برای اجرای آن تلاش می کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرد عربستان سعودی به حمایت از گروههای تکفیری و فراهم کردن پوشش حمایتی برای تحرکات آنها در برخی مناطق استان ابین می پردازد. وی درباره سناریوی سال 2011 هشدار داد که طی آن نیروهای وابسته به محسن الاحمر مزدور عربستان، این استان را تحویل شبکه القاعده دادند.

الجنیدی خاطر نشان کرد امروز تمام نشانه ها و علائم تاکید می کند که القاعده با قدرت بازگشته و جزئی از شبه نظامیان وابسته به حزب الاصلاح در شقره و منطقه میانی و العکد در شرق منطقه العین و وادی کاران در منطقه الحصن شده است و نیز باید به تحرکات علنی سرکردگان و عناصر این گروه تروریستی در مودیه اشاره کرد.

معاون استاندار ابین شرح داد حمایت مالی عربستان سعودی از تروریستهای تکفیری در استان ابین اخیرا علنی و آشکار شده است. وی از مردم این استان خواست تمام تحرکات تکفیری مورد حمایت مالی و تسلیحاتی سرکردگان متجاوزان را افشا کنند.

الجنیدی همچنین تاکید کرد اقدام متجاوزان در احداث پادگانی برای گروههای تروریستی تکفیری در وادی عومران بین العرقوب و شقره دلیل دیگری بر سناریوی متجاوزان برای تبدیل ابین به میدان جنگ تمام عیار است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1718

به "یمن، نقشه عربستان برای تحویل استان ابین به القاعده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، نقشه عربستان برای تحویل استان ابین به القاعده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید