Overprint چیست؟

به گزارش راوه بلاگ، اگر در صنعت چاپ حرفه ای نباشید، ممکن است که با شنیدن اصطلاحات و مفاهیم چاپ کمی گیج شوید. به همین دلیل بهتر است که در هنگام تنظیم پرونده های خود برای چاپ با اصطلاحات متداول آشنا باشید تا خروجی، کاملا منطبق بر انتظار و خواسته شما باشد. یکی از مفاهیم رایجی که بهتر است بدانید، اصطلاح Overprint است.

Overprint چیست؟

Overprint چیست؟

به عبارت ساده Overprint زمانی اتفاق می افتد که رنگ ها مستقیما روی یکدیگر چاپ شوند و همین امر مسبب مخلوط شدن رنگ ها می باشد. این اختلاط رنگ ها باعث به وجود آمدن یک رنگ جدید می شود. به عنوان مثال، اگر تنظیمات طوری قرار داده شده باشند که جوهر زرد بالای رنگ فیروزه ای به طور Overprint چاپ شود، همپوشانی آن ها رنگ سبز را ایجاد می کند.

این مسئله زمانی به مشکل تبدیل می شود که فقط قسمت هایی از پرونده شما روی Overprint قرار بگیرند. در این صورت نتیجه نهایی چاپ رنگ های ناهموار در پرونده شما است.

وقتی تنظیمات روی Overprint قرار نگرفته باشند، رنگ زیرین از بین می رود. یعنی رنگ زیر لایه جدید چاپ نشده و فقط لایه رویی باقی می ماند. در این شرایط امکان مخلوط شدن رنگ ها وجود ندارد که باعث می شود از اشباع و تیره شدن رنگ جلوگیری شود. به عنوان مثال اگر می خواهید یک شی از بین برود، جوهر سرخابی را روی جوهر زرد چاپ کنید. این کار باعث می شود لایه بالایی چاپ شده و در نتیجه فقط رنگ سرخابی ایجاد می شود.

https://www.chapkhone.info/wp-content/uploads/2020/12/videoplayback.mp4

اگر شما یک گرافیست یا طراح گرافیک هستید، چند نکته مهم برای استفاده Overprint در طراحی های شما آورده شده است:

  • در صنعت چاپ، رنگ مشکی اغلب به گونه ای تنظیم می شود که روی رنگ های دیگر چاپ شود. رنگ سیاه 100%، بر روی تمام رنگ های دیگر چاپ شده و یک رنگ سیاه تیره تری ایجاد می کند.
  • رنگ سفید نباید تحت تنظیمات Overprint قرار گیرد زیرا در چاپ، هیچ جوهر سفید معمولی وجود ندارد. وقتی یک شی سفید را با استفاده از تنظیمات Overprint چاپ کنید، شی در چاپ نشان داده نمی شود. تنها چیزی که چاپ می شود لایه زیرین آن خواهد بود.

هنگام تنظیم پرونده خود برای چاپ، اگر می خواهید آن را بررسی یا کنترل کنید تا روی Overprint تنظیم نشود، می توانید این کار را در ویژگی های خروجی پرونده انجام دهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1821

به "Overprint چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Overprint چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید