سفر به زیباترین باغ های دنیا

به گزارش راوه بلاگ، باغ ها از زیباترین مکان هایی هستند که می توانید در سفرهای خود ببینید. آنها مملو از گل های زیبا، درختان سرسبز، فواره ها، و طراحی های منحصر به فرد هستند. بعضی از باغ ها صدها سال قدمت دارند و بخشی از میراث فرهنگی کشورها هستند. سفر به باغ ها فرصتی فوق العاده برای لذت بردن از زیبایی طبیعت و هنر باغبانی است. در این مقاله به معرفی 10 تا از زیباترین و دیدنی ترین باغ های دنیا خواهیم پرداخت که حتما باید در سفرهایتان از آنها دیدن کنید.

سفر به زیباترین باغ های دنیا

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

باغ های سلطنتی پدرو دوم در برزیل

باغ های سلطنتی پدرو دوم در شهر پتروپلیس در برزیل، یکی دیگر از زیباترین باغ های جهان است. این باغ ها در سال 1840 میلادی به دستور امپراتور پدرو دوم ساخته شد و شامل بیش از 700 نوع گیاه مختلف است. آبشارها، دریاچه ها، مجسمه ها و فواره های متعدد در باغ وجود دارد و همه آنها در کنار هم مناظر بکر و زیبایی را به وجود آورده اند. سبک معماری این باغ ها الهام گرفته از سبک های اروپایی است. علاوه بر زیبایی های طبیعی، کاخ ها و ساختمان های تاریخی نیز در این باغ ها وجود دارند که بسیار جذاب و دیدنی هستند.

باغ های شگفت انگیز ورسای در فرانسه

باغ های ورسای در نزدیکی پاریس قرار دارند و یکی از مشهورترین باغ های طراحی شده در سبک فرانسوی در سراسر جهان هستند. این باغ ها در سال 1661 توسط پادشاه لوئی چهاردهم ساخته شد و دارای مناظر و فواره های آبی بسیار زیبایی است. الهام بخش بسیاری از باغ های سلطنتی دیگر در اروپا بوده اند. ویژگی های برجسته باغ های ورسای عبارتند از طراحی هندسی دقیق، الگوهای منظم، باغ چهارفصل، فواره ها و آبنماهای متعدد، مجسمه ها و نمادهای اساطیری. هر ساله میلیون ها نفر از سراسر دنیا برای تماشای شکوه و زیبایی این باغ ها به ورسای سفر می کنند.

باغ گل های کویکن هوف در هلند

کویکن هوف در شهر لیسه در هلند، بزرگترین باغ گل های جهان است که در سال 1959 تأسیس شده است. این باغ 32 هکتار وسعت دارد و خانه بیش از 7 میلیون گل از بیش از 1000 گونه مختلف است! در فصل بهار، باغ پر از رنگارنگی گلهای زیبا در انواع مختلف است. گل ها در پرتوهای آفتاب به نظر می رسند که می درخشند. علاوه بر گل ها، استخرها، فواره ها و مجسمه ها نیز بخشی از طراحی باغ هستند. کویکن هوف فضایی آرامش بخش برای قدم زدن و لذت بردن از زیبایی طبیعت ایجاد کرده است.

باغ ماری انتوانت در ورسای فرانسه

یکی دیگر از باغ‌های زیبا و تاریخی ورسای، باغ ماری آنتوانت است که در سال 1662 به دستور لویی چهاردهم برای همسرش ماری آنتوانت ساخته شد. این باغ کوچک و زیبا شامل درختان بلوط کهنسال، بوته‌های زینتی، فواره‌ها و مجسمه‌های مارمرینی است. طراحی باغ بر اساس الگوی هندسی منظم فرانسوی و الهام گرفته از طبیعت است. آب نماها و فواره‌های متعددی در باغ وجود دارد که فضایی آرامش‌بخش ایجاد کرده‌اند. باغ ماری آنتوانت با وجود کوچک بودن، یکی از زیباترین و دلپذیرترین باغ‌های سلطنتی فرانسه به‌شمار می‌رود.

باغ لوکزامبورگ در پاریس

در مرکز شهر پاریس، باغ لوکزامبورگ واقع شده که یکی از زیباترین پارک های شهری در جهان است. این باغ در سال 1612 توسط ماری دو مدیچی طراحی و احداث شده و یکی از قدیمی ترین پارک های پاریس محسوب می شود. باغ لوکزامبورگ دارای طراحی منظم باروک است و شامل چمنزارها، درختان، مجسمه ها، فواره ها و یک کاخ زیبا می باشد. این باغ همچنین خانه پرندگان و حیواناتی مانند میمون و فلامینگو نیز هست. با وجود قرار گرفتن در مرکز شلوغ شهر، باغ لوکزامبورگ فضای آرام و دلپذیری دارد.

باغ مجلل کاخ الحمرا در اسپانیا

الحمرا یکی از شاهکارهای معماری مور اسپانیا و یکی از زیباترین باغ‌های تاریخی در جهان است که در سال 1381 میلادی در شهر گرانادای اسپانیا ساخته شد. باغ‌های الحمرا شامل حوض‌های آب، فواره‌ها، باغچه‌های هندسی و درختان میوه و سرو است. طراحی این باغ الهام گرفته از باغ‌های بهشت در قرآن و معماری اسلامی است. الحمرا با مناظر سرسبز، جویبارهای زیبا و کاخ‌های تاریخی، یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها برای بازدید در اسپانیاست.

باغ های بابات در لهستان

یکی از زیباترین و ماندگارترین باغ‌های باروک اروپا، باغ‌های بابات در شهر کراکوف لهستان است. این باغ‌ها در سال 1777 توسط کنتس ایزابلا چارتوریسکا طراحی و احداث شدند و جزو میراث جهانی یونسکو هستند. ویژگی منحصربه‌فرد باغ‌های بابات، ترکیب عناصر طبیعت بکر با معماری و هنر باروک است. در این باغ‌ها 33 اثر معماری شامل کاخ‌ها، معبدها و پل‌ها وجود دارد که با درختان کهنسال، چمن‌زارها، تپه‌ها و دریاچه‌های طبیعی ترکیب شده‌اند. آب‌نماها، فواره‌ها و مجسمه‌ها نیز بخشی از طراحی هنرمندانهٔ باغ هستند. باغ‌های بابات به خاطر ترکیب خلاقانهٔ هنر و طبیعت، یکی از دیدنی‌ترین باغ‌های اروپا محسوب می‌شوند.

باغ های بابل در ایران

یکی از زیباترین باغ های تاریخی جهان، باغ های باستانی بابل در ایران است. این باغ ها در شهر بابل در استان مازندران واقع شده اند و بخشی از میراث فرهنگی ایران به شمار می آیند. باغ های بابل شامل باغ ارم، باغ دلگشا، باغ پرندگان و باغ فین است که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. این باغ ها با الهام از باغ های بهشتی قرآن ساخته شده اند و درختان کهنسال، جویبارها، فواره ها و کاخ های زیبایی در آنها وجود دارد. علاوه بر مناظر طبیعی زیبا، معماری ایرانی-اسلامی این باغ ها بسیار شگفت انگیز است. باغ های بابل یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران هستند.

با توجه به تنوع فرهنگی و جغرافیایی، باغ‌ها و پارک‌های بسیار زیبایی در سراسر دنیا وجود دارند که می‌توانند مقصدی خاطره‌انگیز برای سفر باشند. دیدن باغ‌ها فرصتی استثنایی برای تماس با طبیعت و تاریخ و لذت بردن از زیبایی‌های هنر باغبانی و معماری. انتخاب باغ‌ها و پارک‌های مناسب بستگی به علاقه‌ و بودجهٔ سفر شما دارد، اما هر کدام از آن‌ها می‌توانند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی ایجاد کنند. پس حتماً سفر به باغ‌ها را در برنامهٔ سفرهای آینده‌تان قرار دهید.

انتشار: 13 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 747

به "سفر به زیباترین باغ های دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به زیباترین باغ های دنیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به زیباترین باغ های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید