معروف ترین جنگل های دنیا برای پیاده روی و کمپینگ

به گزارش راوه بلاگ، پیاده‌روی در جنگل و کمپینگ در آغوش طبیعت، یکی از بهترین راه‌ها برای فرار از شلوغی و هیاهوی شهرها و ارتباط با زیبایی‌های بکر طبیعت است. جنگل‌های دنیا مقاصد بسیار زیبایی برای علاقه‌مندان به گردش و سفر در طبیعت هستند. در این مقاله به معرفی برخی از معروف‌ترین و زیباترین جنگل‌های دنیا برای پیاده‌روی و کمپینگ می‌پردازیم:

معروف ترین جنگل های دنیا برای پیاده روی و کمپینگ

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

جنگل سیاه ، اتریش

جنگل سیاه یا شوارتس والد در کشور اتریش قرار دارد و یکی از طولانی‌ترین و زیباترین جنگل‌های اروپا محسوب می‌شود. این جنگل حدود 140 هزار هکتار وسعت دارد و درختان صنوبر و کاج غالب آن هستند. جنگل سیاه جزو میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

مسیرهای پیاده‌روی زیادی در این جنگل وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مسیرهای پیاده‌روی زالتساخ و ناس فرداریت اشاره کرد. همچنین امکانات کمپینگ در جنگل سیاه فراهم است و تعدادی کمپ برای اقامت شبانه در این منطقه وجود دارد.

جنگل باواریا ، آلمان

جنگل باواریا در جنوب آلمان واقع شده و بزرگ‌ترین جنگل این کشور محسوب می‌شود. این جنگل طبیعی زیبا حدود 5500 کیلومتر مربع مساحت دارد و شامل درختان صنوبر، توس، کاج و بلوط است.

جنگل باواریا دارای مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری متعددی است که از محبوب‌ترین آنها می‌توان به مسیر پیاده‌روی طلایی و مسیر دوچرخه‌سواری آبی اشاره کرد. همچنین امکانات کمپینگ متعددی در این جنگل وجود دارد.

جنگل برلینگتون ، انگلستان

جنگل برلینگتون در جنوب انگلستان واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های کشور انگلستان است. این جنگل زیبا حدود 2 هزار هکتار مساحت دارد و در آن انواع درختان بلوط، توس، صنوبر و کاج دیده می‌شود.

در جنگل برلینگتون مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری زیادی وجود دارد که پیاده‌روی در آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. همچنین امکانات کمپینگ در این جنگل فراهم است و چندین کمپ برای اقامت شبانه در نظر گرفته شده‌ است.

جنگل ساشین ، هند

جنگل ساشین در ایالت سیکیم هند واقع شده و یکی از زیباترین جنگل‌های کوهستانی جهان است. این جنگل با گونه‌های نادر و انحصاری گیاهی و جانوری خود، منظره‌ای بکر و دیدنی دارد.

در جنگل ساشین مسیرهای پیاده‌روی زیادی وجود دارد که پیمودن آن‌ها لذت‌بخش است. از جمله مسیرهای پرطرفدار می‌توان به مسیر یوکسوم، دزونگری، گوئیکا و مسیر رامام، فامبونگ اشاره کرد. همچنین کمپ‌هایی برای اقامت شبانه در نظر گرفته شده‌اند.

جنگل آمازون ، آمریکای جنوبی

جنگل آمازون بزرگ‌ترین و پرگونه‌ترین جنگل بارانی استوایی جهان است که در آمریکای جنوبی قرار گرفته است. این جنگل عظیم خانه بیش از نیمی از گونه‌های جانوری جهان است.

در جنگل آمازون پیاده‌روی‌های جالبی می‌توان انجام داد. از جمله پیاده‌روی در پارک ملی یاسونی در بخش اکوادور جنگل آمازون که مناظر طبیعی زیبایی دارد. البته با توجه به وسعت و حساسیت بالای اکوسیستم جنگل آمازون، نیاز است مسیرهای پیشنهادی توسط راهنمایان بومی پیموده شود. امکانات کمپینگ نیز به صورت محدود در برخی نقاط وجود دارد.

جنگل دراکنسبرگ ، آفریقای جنوبی

جنگل دراکنسبرگ در آفریقای جنوبی واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان به شمار می‌رود. این جنگل ثبت میراث جهانی یونسکو است و دارای انواع گیاهان و جانوران بومی است.

دراکنسبرگ مسیرهای پیاده‌روی زیبای بسیاری دارد که پیمودن آن‌ها برای علاقه‌مندان به طبیعت بسیار لذت‌بخش است. همچنین امکانات کمپینگ در این جنگل وجود دارد و چندین کمپ برای اقامت شبانه در نظر گرفته شده‌ است.

جنگل کاکارو ، نپال

جنگل کاکارو در کشور نپال و در ارتفاعات هیمالیا واقع شده و زیستگاه گونه‌های نادر و در معرض خطری همچون پاندای قرمز است. این جنگل یکی از زیباترین جنگل‌های کوهستانی جهان محسوب می‌شود.

پیاده‌روی در جنگل کاکارو فرصتی فوق‌العاده برای دیدن گونه‌های جانوری نادر و زیبایی‌های طبیعی این منطقه فراهم می‌کند. مسیرهای پیاده‌روی سینو راکش و نارچونگ از جاذبه‌های اصلی این جنگل هستند. همچنین کمپ‌هایی برای اقامت شبانه وجود دارد.

جنگل داندی ، استرالیا

جنگل داندی در ایالت تاسمانی استرالیا واقع شده و یکی از جنگل‌های بارانی مهم این کشور است. این جنگل حاوی درختان بلند پر از خزه‌های سرخ‌رنگ است که منظره‌ای زیبا به آن بخشیده است.

جنگل داندی دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی است که پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آن بسیار لذت‌بخش است. مسیرهای پیشنهادی شامل پیست دوچرخه‌سواری مورینا و مسیر پیاده‌روی لیدل هستند. امکانات کمپینگ نیز در نقاط مختلف این جنگل وجود دارد.

جنگل اولیمپیک ، آمریکا

جنگل اولیمپیک در ایالت واشنگتن آمریکا قرار دارد و جزو زیباترین جنگل‌های بارانی کشور آمریکا محسوب می‌شود. این جنگل دارای درختان عظیم و کهنسال کاج و صنوبر است.

جنگل اولیمپیک دارای مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بسیار زیبا و جذابی است که پیمودن آن‌ها برای علاقه‌مندان به طبیعت بسیار لذت‌بخش خواهد بود. از جمله مسیرهای پیشنهادی می‌توان به مسیر پیاده‌روی هوریکان ریج، مسیر دوچرخه‌سواری کوهستان و مسیر پیاده‌روی ساحل سنگی اشاره کرد.

همچنین امکانات کمپینگ در جنگل اولیمپیک به خوبی فراهم شده است و کمپ‌های متعددی برای اقامت شبانه در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین این جنگل یکی از بهترین مقاصد برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی و کمپینگ در طبیعت است.

در آخر

در مجموع می‌توان گفت جنگل‌ها جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و بکری برای پیاده‌روی و کمپینگ هستند. پیمودن مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در جنگل‌ها، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای دوستداران طبیعت به همراه خواهد داشت.

انتشار: 10 مهر 1402 بروزرسانی: 16 مهر 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1875

به "معروف ترین جنگل های دنیا برای پیاده روی و کمپینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین جنگل های دنیا برای پیاده روی و کمپینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید