زمان اعلام شهریه مدارس غیردولتی؛ فعلا علی الحساب بدهید ، اولیا در این سامانه شهریه مدرسه فرزندشان را ببینند

به گزارش راوه بلاگ، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشخص سقف و کف شهریه فرمول خاصی دارد و ما حدود 6 ماه روی آن کار نموده ایم.

زمان اعلام شهریه مدارس غیردولتی؛ فعلا علی الحساب بدهید ، اولیا در این سامانه شهریه مدرسه فرزندشان را ببینند

به گزارش خبرنگاران، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره سقف شهریه دریافتی مدارس غیر دولتی به هنگام ثبت نام برای سال تحصیلی 1403ـ1402، اظهار کرد: عدد شهریه برای سال تحصیلی 1403ـ1402 هنوز معین نشده است. اواخر خرداد ماه این رقم معین می گردد و تا آن موقع مدارس می توانند با شهریه امسال به صورت علی الحساب ثبت نام ها را انجام دهند.

حداقل و حداکثر شهریه مدارس در سال 1401

وی درباره شهریه مدارس غیر دولتی در امسال نیز شرح داد: شهریه ثابت سال 1401 از 2.5 میلیون تومان تا 37 میلیون تومان بود. البته بعضی از مدارس به علاوه این شهریه ثابت، 38 درصد نیز شهریه اضافه بابت فوق برنامه و مکمل دریافت می کردند.

اولیا در این سامانه شهریه مدرسه فرزندشان را ببینند

محمودزاده با بیان اینکه انتظار داریم اولیاء با توجه به شهریه قانونی که ما برای مدارس غیر انتفاعی مشخص نموده ایم، به مدارس پول پرداخت نمایند، تاکید نمود: اولیا می توانند وارد سامانه https://mosharekatha.ir/ شوند و با جستجوی نام مدرسه، شهریه مشخص شده برای مدارس که مربوط به سال تحصیلی 1401-1402 است را بینند و متناسب با آن شهریه پرداخت نمایند. از موسسین نیز خواهش می کنیم بیشتر از آنچه برایشان مشخص نموده ایم از اولیاء، شهریه نگیرند.

رسانه ها تخلفات بعضی مدارس را در زمینه شهریه عادی سازی ننمایند

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به جد با مراکز غیر انتفاعی که بیش از شهریه های مشخص شده پول دریافت می نمایند، برخورد می نماید، اضافه کرد: از مطبوعات و رسانه ها درخواست داریم تخلفات بعضی مدارس که خارج از چارچوب مشخص شده از مردم شهریه دریافت می نمایند را عادی سازی ننمایند. طوری درباره این مدارس بیان نگردد که گویی گرفتن شهریه های بالا عادی است و تمامی مدارس غیر دولتی بیشتر از شهریه های مشخص شده از مردم دریافت می نمایند.

به گفته محمودزاده، در حال حاضر حدود 18 هزار مدرسه غیر انتفاعی در سراسر کشور وجود دارد اما تعداد مدارس غیر دولتی که از مردم شهریه زیاد دریافت می نمایند، اندک است و به نیم درصد هم نمی رسد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: دستگاه های نظارتی و ما به عنوان سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی نظارت جدی بر این مدارس داریم. با این مدارس برخورد می کنیم. اخیرا سرزده از چند مدرسه بازدید کردم و اگر شهریه اضافه گرفته شده باشد به خانواده ها بر می گردانیم.

الگوی مشخص شهریه مدارس

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشخص سقف و کف شهریه فرمول خاصی دارد و ما حدود 6 ماه روی این فرمول ها کار نموده ایم، اضافه کرد: بنابراین افزایش درصدی برای شهریه مدارس غیر انتفاعی نخواهیم داشت بلکه مقدار شهریه مدارس غیر دولتی به عملکرد مدرسه نسبت به سال گذشته، امکانات و تجهیزات مدرسه بستگی دارد. شهریه مدارس غیر دولتی در سال 1403ـ1402 اواخر خرداد ماه امسال ابلاغ می گردد و تا آن موقع همه مدارس موظف اند شهریه امسال را از خانواده ها دریافت نمایند.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره الگو شهریه مدارس مطرح کرد: برای مشخص شهریه مدارس غیر انتفاعی یک الگو شهریه داریم که در تاریخ 22 فروردین امسال به مدارس ابلاغ کردیم. مدارس متناسب با شاخص هایی که در این الگو است از جمله شاخص نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و امکانات، تراکم کلاسی و نیز کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی امتیاز می گیرند. برای مثال از 100 امتیازی که برای تمام این شاخص ها در نظر گرفته شده است شاخص کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی 20 امتیاز دارد و خود این شاخص به تنهایی 150 زیر شاخص دارد.

محمودزاده توضیح داد: ما در طول سال تحصیلی این ها را برآورد نموده ایم که هر مدرسه چه امتیازی گرفته است و بر اساس یک فرمولی که آن را نیز ارائه نموده ایم این مسائل را آنالیز کردیم. مدارس نیز برای مشخص شهریه خود باید اسناد خود را در سایت https://mosharekatha.ir/ بارگزاری نمایند و این مدارک و اسناد را منطقه، استان و سپس ما به عنوان نهاد مسئول کشوری آنالیز کنیم. برنامه های مصوب مدارس و فوق برنامه های آنها در 6 تا 8 ساعت متناسب با دوره های مختلف تحصیلی و مکمل ها نیز جداگانه آنالیز می شوند و نهایتا شهریه هر مدرسه را ما به سراسر کشور ابلاغ می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3059

به "زمان اعلام شهریه مدارس غیردولتی؛ فعلا علی الحساب بدهید ، اولیا در این سامانه شهریه مدرسه فرزندشان را ببینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان اعلام شهریه مدارس غیردولتی؛ فعلا علی الحساب بدهید ، اولیا در این سامانه شهریه مدرسه فرزندشان را ببینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید