طرز تهیه پان اسپانیا؛ دسر چندلایه آسان و خوشمزه

به گزارش راوه بلاگ، دسر پان اسپانیا، یک دسر لایه ای فوق العاده خوشمزه است که همانطور که از نامش پیداست به کشور اسپانیا تعلق دارد.

طرز تهیه پان اسپانیا؛ دسر چندلایه آسان و خوشمزه

این دسر خوشمزه و زیبا از لایه های بیسکوئیت پتی بور و نوعی کرم دو رنگ (ساده و کاکائویی) مانند کرم باواریا تشکیل شده است که بنا به سلیقه میتوانید بین لایه ها از موز و گردو هم استفاده کنید.

مواد اولیه دسر اسپانیایی (نصف مواد کرم برای کرم وانیلی و نصف دیگر مواد به اضافه پودر کاکائو برای کرم کاکائویی هست)
آرد سفید2 پیمانه
تخم مرغ2 عدد
شکر200 گرم
شیر1 لیتر (معادل 4 لیوان)
نشاسته ذرت10 گرم
وانیل1/2 قاشق چایخوری
کره50 گرم
پودر کاکائو12 گرم
خامه صبحانه250 میلی لیتر (یک پاکت صورتی)
بیسکوییت پتی بور2-1 بسته

مراحل تهیه لایه وانیلی:

1- یک پیمانه آرد و 5 گرم نشاسته ذرت رو داخل ظرفی مخلوط کنید؛ (هر دو الک شده باشن) و 500 میلی لیتر شیر سرد (2لیوان) رو اضافه و با همزن دستی مخلوط کنید که تا حد امکان گلوله ها داخل شیر باز بشن.

2- مواد رو از صافی رد کنید و داخل قابلمه بریزید تا کاملا صاف بشه و هیج گلوله ای داخلش نباشه.

3- یک عدد تخم مرغ، 100گرم شکر و یک چهارم قاشق چایخوری وانیل رو داخل ظرفی مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشه و کف کنه (مواد رو به خوبی بزنید تا بوی تخم مرغ داخل دسر احساس نشه مقدار زدن تخم مرغ کمتر از دو دقیقه نباشه).

4- شکر و تخم مرغ هم زده رو به مخلوط شیر و آرد و نشاسته اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط بشن و قابلمه رو کنار بذارید.

روش تهیه لایه شکلاتی:

5- باقی مونده آرد و نشاسته ذرت رو همراه با پودر کاکائو که برای قسمت شکلاتی دسر نگه داشته بودیم، مخلوط میکنیم.

6- شیر سرد رو اضافه میکنیم و هم میزنیم تا حد امکان مواد حل بشن و بعد مخلوط رو داخل قابلمه مورد نظر صاف میکنیم (از صافی رد میکنیم) تا هیچ گلوله ای داخلش نمونه و صاف و یکدست بشه.

7- تخم مرغ، شکر و وانیل رو با همزن برقی به خوبی میزنیم تا کرم رنگ بشه و بعد به مخلوط کاکائویی اضافه میکنیم و هم میزنیم .

8- بعد از این مرحله باید کرم ها رو روی حرارت قرار بدین؛ در این مرحله اگه کمک دارین میتونید هر دو قابلمه رو همزمان روی حرارت قرار بدین اما اگه دست تنها هستین باید کرم ها رو یکی یکی بپزین.

مواد وانیلی رو روی حرارت کم بذارین و مدام مخلوط کنید و اجازه بدین مواد کم کم به غلظت برسه و همزمان با غلیظ شدن، خامی آرد و نشاسته هم گرفته بشه.

نکته: اگه حرارت بالا باشه، مواد زود به غلظت میرسه. اما بوی خامی آرد و نشاسته گرفته نمیشه و داخل دسر مشخص میشه و طعم دسر رو خراب میکنه. از ابتدا تا انتها به هیچ عنوان از همزدن دست برندارین چون مواد ته میگیره و بعد از هم زدن به صورت تکه های بزرگ و کوچیک روی دسر میاد و ظاهر کارتون رو خراب میکنه.

9- وقتی مواد به غلظت فرنی رسید، (نه خیلی غلیظ و سفت و نه خیلی رقیق و شل) حرارت رو خاموش کنید و 25 گرم کره و نصف پاکت خامه رو بهش اضافه کنید و هم بزنید.

10- در قابلمه رو بذارین و برین سراغ مواد کاکائویی و اون رو هم روی حرارت کم بذارین تا به همین منوال به غلظت مناسب برسه و بعد با نصف دیگه کره و خامه مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه.

حالا کرم های دسر آمادست؛ میتونید دسر رو داخل ظرف سرو بریزید! میتونید از ظرف های پیرکس شیشه ای که در انواع مقدار و شکل ها موجوده استفاده کنید یا اینکه اگه دسر رو برای مهمونی آماده میکنید میتونید داخل لیوان های تک نفره بریزید تا سرو اون راحت تر باشه من اینجا از ظرف بیضی شکل سرامیکی استفاده کردم.

11- یک لایه از کرم وانیلی رو داخل ظرف بریزین. زیر ظرف دستمال قرار بدین و بعد از ریختن هر لایه به آرومی ظرف رو روی سطح کار چند بار بکوبین تا کاملا پخش بشه و بعد یک لایه بیسکوئیت روی کرم وانیلی بچینید.

12- اگه شکل ظرفتون مربع یا مستطیل باشه کارتون آسون تره اما اگه ظرفتون گرد یا بیضی هست سعی کنید تا حد امکان سطح دسر رو با بیسکوئیت پر کنید و کناره های باقی مونده رو هم با بیسکوئیت خرد شده تا جایی که ممکنه پر کنید (نیازی به وسواس زیاد هم نیست).

13- بعد روی بیسکوئیت ها یک لایه از کرم کاکائویی بریزین؛ تا کاملا روی بیسکوئیت ها رو بپوشونه و مجدد ظرف رو به آرومی چند بار روی سطح کار بزنید و بعد روی کرم کاکائویی یک لایه بیسکوئیت قرار بدین و روی اون کرم وانیلی بریزید.

14- بسته به مقدار ظرف، ممکنه سه یا چهار لایه داخل ظرفتون جا بشه (به دلخواه میتونید بعد از هر لایه بیسکوئیت، روی بیسکوئیت ها رو با موز بپوشنید و روی موزها هم گردوی خرد شده بریزین و بعد لایه بعدی رو اضافه کنید و یا اینکه مثل من موز و گردو رو حذف کنید).

15- لایه آخر رو که ریختین، مابقی کرم ها رو داخل قیف یکبار مصرف بریزین و با رنگ مخالف لایه آخر روی دسر رو تزئین کنید میتونید مثل من طرح گل روی دسر بکشید. یا طرح راه راه ایجاد کنید و یا با کاکائو یا خامه یا انواع میوه ها یا شکلات رنده شده و …. تزیین کنید.

این دسر ساده رو برای مهمونی هاتون آماده کنید و مطمئن باشین همه عاشقش میشن.

دسر رو داخل یخچال قرار بدین تا خودش رو بگیره و بیسکوئیت ها نرم بشن. حداقل پنج ساعت بذارید داخل یخچال بمونه (این دسر هر چقدر داخل یخچال بمونه خوشمزه تر میشه) و بعد سرو کنید.

اگه دسر رو قبل از مهمونی آماده میکنید و دسر باید یک شب داخل یخچال بمونه، بعد از خنک شدن حتما روش سلفون بکشید تا لایه بالایی در مجاورت هوا تغییر رنگ نده. برای مشاهده سایر دسرهای متنوع، به بخش دسرهای مجله خبرنگاران مراجعه کنید.

  • رایج ترین بیسکوئیت برای این دسر، بیسکوئیت پتی بور هست که به دلخواه میتونید از بیسکوئیت وانیلی یا شکلاتی استفاده کنید.
  • بعضا افراد برای کمتر شدن کالری دسر بیسکوئیت رو حذف میکنن و فقط از موز و گردو بین لایه ها استفاده میکنن؛ اما نوع اصلی این دسر با استفاده از بیسکوئیت آماده میشود.
  • میتونید به جای دو رنگ کرم (وانیلی و کاکائویی) فقط از یک رنگ استفاده کنید که در اون صورت نیازی به نصف کردن مواد اولیه نیست بسته به رنگی که میخواید آماده کنید کاکائو رو حذف یا استفاده کنید.
منبع: اُکالا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2696

به "طرز تهیه پان اسپانیا؛ دسر چندلایه آسان و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پان اسپانیا؛ دسر چندلایه آسان و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید