آشنایی با قدیمی ترین هتل های جهان

به گزارش راوه بلاگ، سفر به سراسر جهان و اقامت در هتل های مختلف یکی از بزرگترین لذت های زندگی است. با این حال، اقامت در یک هتل تاریخی قدیمی می تواند تجربه ای فراموش نشدنی باشد. هتل های قدیمی در سراسر جهان وجود دارند که قدمت برخی از آنها به قرن ها پیش برمی گردد. در این مقاله به بررسی قدیمی ترین و مشهورترین هتل های جهان خواهیم پرداخت.

آشنایی با قدیمی ترین هتل های جهان

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

هوسپس د لا گرانیا در اسپانیا

این هتل در شهر سانتیاگو دکامپوستلا در کشور اسپانیا واقع شده است. قدمت این هتل به سال 1499 میلادی برمی گردد که در آن زمان توسط دو زوج از اهالی سانتیاگو به نام های خوان آژوخو و کاتالینا اولیور تاسیس شد. این هتل همچنان با 500 سال قدمت یکی از قدیمی ترین هتل های اروپا محسوب می شود.

هتل زم روتن اشیلد در اتریش

این هتل در شهر زالتسبورگ اتریش قرار دارد و در سال 1502 میلادی تاسیس شده است. این هتل در مرکز شهر واقع شده و در طول قرن ها میزبان مسافران و بازرگانان زیادی بوده است. ساختمان اصلی هتل در قرن 16 میلادی ساخته شد و تاریخ آن به شکل برجسته ای بر روی دیوار حک شده است.

هتل د وال در انگلستان

این هتل تاریخی در شهر چستر انگلستان قرار دارد و در سال 1550 میلادی بنا شده است. هتل د وال در محله تاریخی رودخانه دی واقع شده و یکی از قدیمی ترین ساختمان های این منطقه محسوب می شود. اتاق های این هتل دارای طراحی و تزئینات دوران الیزابت اول هستند.

هتل کاسا مونیکا در آمریکا

این هتل در شهر سانتافه ایالت نیومکزیکوی آمریکا قرار دارد. ساخت این هتل در سال 1772 آغاز شد و در سال 1775 به اتمام رسید. این هتل یکی از معدود ساختمان های دوران استعماری اسپانیا در شهر سانتافه است که همچنان پابرجا مانده است.

هتل جوزایا وایت در ماساچوست

این هتل تاریخی در شهر پیتسفیلد ایالت ماساچوست واقع شده و در سال 1789 میلادی ساخته شده است. این هتل توسط یکی از اولین فارغ التحصیلان کالج ویلیامز به نام جوزایا وایت ساخته شد و نام خود را از وی گرفته است. هتل جوزایا وایت در طول تاریخ میزبان افراد سرشناس بسیاری از جمله جرج واشنگتن، کالوین کولیج و چارلز دیکنز بوده است.

هتل نیشیایمن در ژاپن

هتل نیشیایمن در شهر یوفوکوی ژاپن می باشد که در سال 705 میلادی تاسیس شده و قدیمی ترین هتل در جهان است که همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. این هتل در کنار چشمه آب معدنی طبیعی واقع شده و در طول تاریخ میزبان مهمانان و مسافران زیادی بوده است. ساختمان اصلی هتل در سال 757 ساخته شد که شامل یک حمام عمومی نیز می شد.

توکیو استیشن هتل در ژاپن

این هتل در سال 1890 در شهر توکیو ژاپن تاسیس شد. این هتل یک سال پس از افتتاح اولین خط راه آهن ژاپن ساخته شد و نزدیک به ایستگاه راه آهن توکیو قرار دارد. توکیو استیشن هتل نخستین هتل مدرن غربی در ژاپن به شمار می رود و در دوران میجی محل اقامت مهمانان خارجی بود.

هتل تاج محل در هند

این هتل لوکس در شهر آگرا هند واقع شده و در سال 1902 ساخته شده است. هتل تاج محل در نزدیکی تاج محل قرار دارد و معماری آن الهام گرفته از معماری گراند هتل کلکته است. اتاق های این هتل دارای تزئینات فاخر هندی هستند.

هتل ریتز در پاریس

این هتل مجلل در مرکز شهر پاریس واقع شده و در سال 1898 تاسیس شده است. هتل ریتز در طول تاریخ میزبان سلبریتی ها و شخصیت های سرشناس بسیاری بوده است. اتاق کوکو شانل این هتل که به افتخار کوکو شانل طراحی شده، از شهرت جهانی برخوردار است.

هتل سسیل در لندن

این هتل لوکس در مرکز شهر لندن قرار دارد و در سال 1896 افتتاح شد. هتل سسیل دارای تاریخچه ای غنی است و محل برگزاری مهمانی ها و رویدادهای متعددی بوده است. اسکار وایلد در این هتل درگذشت و اتاق او به یادبود وی به عنوان اتاق اسکار وایلد نگهداری می شود.

هتل والدورف آستوریا در نیویورک

این هتل مجلل در سال 1893 در منهتن نیویورک ساخته شد و یکی از بلندترین هتل ها در زمان خود بود. این هتل اولین هتلی بود که از برق استفاده کرد و دارای آسانسور نیز بود. معماری آن الهام گرفته از سبک معماری بازیافته آلمانی است.

فورسیزنز هاوس در استرالیا

این ساختمان در سیدنی استرالیا واقع شده و یکی از قدیمی ترین ساختمان های باقیمانده از دوران مستعمره انگلستان است که اکنون به عنوان هتل استفاده می شود. این ساختمان در اوایل قرن 19 میلادی به عنوان انبار و زندان ساخته شد و در سال 1822 به هتل تبدیل شد.

هتل عباسی در اصفهان

هتل عباسی یکی از قدیمی ترین هتل های ایران است که در دوره قاجار و در سال 1292 هجری شمسی در شهر اصفهان ساخته شد. این هتل در بازار بزرگ اصفهان قرار دارد و دارای معماری زیبای دوره قاجار است.

هتل شیراز در شیراز

هتل شیراز که در مرکز شهر شیراز قرار دارد، در سال 1310 خورشیدی و در دوره پهلوی اول ساخته شده است. این هتل یکی از نخستین هتل های مدرن ایران به شمار می رود. معماری این هتل الهام گرفته از معماری اروپایی است.

نتیجه گیری

هتل های قدیمی در سراسر جهان شاهدی بر تاریخ و فرهنگ غنی بشری هستند. بسیاری از این هتل ها قرن ها پیش ساخته شده و طی سالیان دراز میزبان میلیون ها مسافر بوده اند. اقامت در این هتل های تاریخی فرصتی استثنایی برای لمس گذشته و تجربه سنت ها و فرهنگ های گوناگون. هتل هایی مانند نیشیایمن در ژاپن، هوسپس د لا گرانیا در اسپانیا، هتل ریتز در پاریس و هتل عباسی در اصفهان، هر کدام به نوعی بیانگر تاریخ و هویت ملی سرزمین خود هستند. حفظ و نگهداری این آثار تاریخی ارزشمند، وظیفه ای مهم برای نسل امروز و آینده است.

انتشار: 15 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 732

به "آشنایی با قدیمی ترین هتل های جهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با قدیمی ترین هتل های جهان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قدیمی ترین هتل های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید